کم اطلاعی از ابعاد تغییر اقلیم از عوامل بروز خسارت در کشور است

کولیوند گفت: یکی از دلایل اصلی بروز خسارت در کشور، کم اطلاعی از ابعاد تغییر اقلیم و نبود برنامه برای مقابله با این رخداد طبیعی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، پیرحسین کولیوند امروز (چهارشنبه 2 آذر) در دیدار با استاندار گلستان اظهار داشت: تغییر اقلیم به شدت ایران را تحت شعاع خود قرار داده و در نتیجه آن آسیب های زیادی به بخش های کشور قرار شد.

 

رئیس جمعیت هلال احمر بیان کرد: شناخت تغییر اقلیم و آشنایی دقیق با تبعات و ابعاد آن در کنار اجرای طرح های پیشگیرانه، خسارت های ناشی از آن را تا حد زیادی کاهش خواهد داد.

 

وی افزود: سیل 98 گلستان یک نمونه از کم توجهی به تغییر اقلیم است که میلیاردها ریال خسارت به مردم این استان وارد کرد در حالی که انجام برخی کارهای پیشیگیرانه با هزینه اندک می توانست مانع بروز این حادثه و خسارت های ناشی از آن شود.

 

کولیوند ادامه داد: از جمله این اقدامات، لایروبی رودخانه ها است که به این گونه اقدامات باید به عنوان سرمایه گذاری بلند مدت نگاه کرد.

 

وی گفت: در کنار ضرورت توجه به این اقدامات پیشگیرانه، جمعیت هلال احمر با ووقع هر گونه حادثه در کنار مردم است و از همه توان و ظرفیت خود برای کاهش آلام هموطنان بهره خواهد برد.

 

رئیس جمعیت هلال احمر بیان داشت: یکی از برنامه های این جمعیت، اجرای دوره های آموزشی متوالی برای مردم و آشنایی آنان با چگونگی اقدام در شرایط بحرانی است.

 

کولیوند افزود: طرح های متعدد آموزشی برای گروه های سنی به خصوص دانش آموزان و جوانان در کشور آغاز شده و خوشبختانه با استقبال فراوان نیز مواجه شده است.

 

وی ادمه داد: با برگزاری این دوره ها، جوانان و نوجوانان برای شرایط سخت و بحرانی آماده می شوند.

 

رئیس جمعیت هلال احمر افزود: نجاتگران و امدادگران و امکانات لجستیکی هلال احمر در خدمت افزایش آمادگی به منظور کاهش آثار مخرب سیلاب ها و خشکسالی همزمان است.

 

وی به خدمات تیم‌های سحر (سفیران حمایت روحی و روانی) برای کاهش آسیب‌های روحی و روانی متاثرین از سوانح اشاره کرد و گفت: تیم‌های سحر مردم حادثه دیده را به خودباوری می‌رسانند تا زندگی را از نو شروع کنند.

 

کولیوند همچنین درباره دوره‌های دادرس پیشرفته افزود: در این طرح دانش‌آموزان و جوانان کشور برای پیشگیری از سوانح و پاسخ مناسب به سانحه آماده می‌شوند که امروز اختتامیه دوره‌ی منطقه‌ای آن در استان گلستان در حال برگزاری است.

 

کد خبر 1234611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha