پژوهش با محوریت شهدا بعد سازندگی و تربیتی زیادی دارد

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: بعد سازندگی پژوهش پیرامون شهدا زیاد بوده و نیز تاثیر تربیتی دارد، همچنین بعد روایتگری آن به مصداق جهاد تبیین، قابل توجه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی امروز(۳آذر) در آئین رونمایی از کتاب همکلاسی آسمانی درباره خاطرات موضوعی بچه‌های بهشت مازنی که به همت اتحادیه انجمن های اسلامی دانش‌آموزی مازندران برگزار شد، ضمن گرامیداشت یادو نام ۱۰هزار و ۴۰۰شهید دوران دفاع مقدس استان به ویژه شهدای فرهنگی و دانش آموز، اظهار کرد: کار کردن برای شهدا انسان را نورانی و معطر می‌کند، با خدمت به شهدا و حرکت در مسیر آرمان شهدا در اصل به خودمان خدمت کرده‌ایم.
 

 

نماینده ولی فقیه درمازندران با قرائت این شعر که «یک دمی با نشستی خانه بوی گل گرفت، موی خود را شانه کردی شانه بوی گل گرفت»، افزود: با هم‌نشینی با شهدا و بازخوانی خاطرات و وصیت نامه این مردان خدایی و پژوهش درباره آن‌ها انسان بوی گل می‌گیرد.
 

 

وی یادآور شد: بعد سازندگی پژوهش درباره شهدا زیاد بوده و تاثیر تربیتی دارد، بعد روایتگری آن هم قابل توجه است و مصداق جهاد تبیین است.
 

 

حجت الاسلام محمدی لائینی برلزوم تبیین فرهنگ ایثار و شهادت بین دانش آموزان بعنوان آینده سازان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تاکیدکرد و خاطرنشان شد: چنانچه فردا مسئولیتی گرفتند بدانند این مسئولیت مرهون چه خون‌هایی است و مسئولیت خودشان را درست انجام بدهند و خودشان را مدیون این مردم بدانند.
 

 

وی خواستار  توزیع این کتاب بین ۵۷۰هزار دانش آموز استان شد و گفت: به واسطه مسئولین ادارات آموزش و پرورش هر شهرستان این کتاب به‌صورت متمرکز بین دانش آموزان توزیع شود.

کد خبر 1234905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha