بسیجی واقعی به دنبال پست و مقام نیست/ مجلس نیاز به نمایندگانی همچون مدرس دارد

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه بسیجی واقعی به دنبال پست، مقام و منسب نیست، گفت: بسیجی واقعی همیشه به دنبال رضایت خدا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز (جمعه 4 آذر) در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه گرگان با تبریک پنجم آذر، سالروز تشکیل بسیج مستضعفین، گفت: امام خمینی (ره) با دید آسمانی و الهی خود شکل گیری لشکر ۲۰ میلیونی را لازم و ضروری اعلام کرده بودند.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان افزود: تعبیر «بسیج لشکر مخلص خداست» معمار کبیر انقلاب بهترین عنوان و عظیم برای این مجموعه است.

 

وی با بیان اینکه بسیجی واقعی به دنبال پست، مقام و منسب نیست، گفت: بسیجی واقعی همیشه به دنبال رضایت خدا است.

 

آیت‌الله نورمفیدی ادامه داد: بسیجیان مسئولیت خود را به نحو احسن و جلب رضایت مردم انجام می دهند.

 

وی با بیان اینکه بسیج در میان همه اقشار و اصناف حضور دارد، افزود: در شرایطی که دشمن اسلحه‌اش را به سمت ملت و نظام گرفته و در حال تیراندازی ا‌‌ست، این افراد براساس زمینه کاری خود، وارد میدان شده و اع می زنند.

 

امام جمعه گرگان با اشاره به سالروز یکی از قیام‌های مردم ایران علیه رژیم شاهنشاهی در پنجم آذر، گفت: مردم گرگان در این روز تظاهرات آرامی داشتند اما رژیم شاهنشاهی مردم این شهر را به گلوله بسته و تعدادی را به شهادت رساند.

 

وی با تبریک هفتم آذر، روز نیروی دریایی ارتش، اظهارداشت: این بخش از نیروهای مسلح کشور در دوران هشت سال دفاع مقدس خدمات ارزنده‌ای انجام دادند تا شرایط برای رژیم بعثی عراق ناامن کرده و مانع صادرات نفت آن کشور شدند.

 

آیت الله نورمفیدی یادآور شد: در دوران دفاع مقدس 26 عملیلت از سوی نیروی دریایی ارتش در آب‌های نیلگون خلیج فارس طراحی و عملیاتی شد و امروز این نیرو به منظور ایجاد امنیت و مبارزه با دزدان دریایی به آب‌های منطقه‌ای، بین‌المللی و اقیانوس وارد شده اند.

 

وی، دهم آذر سالروز شهادت سیدحسن مدرس را گرامیداشت و گفت: ایشان یک مجتهد مسلم و مورد افتخار روحانیت بود و امام راحل علاقه زیادی به ایشان داشتند.

 

امام جمعه گرگان افزود: امروز کسانی که علیه روحانیت حرف می‌زنند بدانند کشور ما از چنین شخصیت‌هایی برخوردار بود  که هم آبروی ملت و روحانیت بوده و در مواقع حساس هم کشور را حفظ می‌کردند.

 

وی گفت: روحانیت با عمامه موجود در سر خود، در راه انبیا الهی قدم بر می‌دارند و با وجود مشکلات برای این افراد، تا پای جان در برابر مشکلات می ایستند.

 

آیت‌الله نورمفیدی با بیان اینکه سالروز شهادت شهید مدرس، روز مجلس نیز نامگذاری شده است، تاکید کرد: مجلسیان امروز از مدرس‌ پیروی کنند و به جای پرداختن به مسائل حاشیه‌ای با طرح و تصویب قوانین حساب شده و همه جانبه‌نگر، مسائل اصلی کشور همچون مشکلات اقتصادی، اشتغال و ناامیدی نسل جوان به آینده را حل کنند.

 

وی افزود: مجلس شورای اسلامی نیاز به نمایندگانی همچون مدرس دارد.

 

امام جمعه گرگان با اشاره به سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستا در پنجم جمادی‌الاول، گفت: حضرت زینب (س)  بعد از به شهادت پرچمدار کربلا، با سخنرانی‌های خود در مجالس یزید در کوفه و شام، اجازه نداد تا این پرچم بر زمین بماند.

 

وی افزود: کار پرستاران که با کمال اخلاص، اخلاق، قدرت و تلاش خود به بیماران نیازمند کمک و دستگیری می‌کنند بسیار سخت است.

 

کد خبر 1235047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha