کانونی مسجدی که در حوزه سرود استعدادیابی و نیرو تربیت می‌کند

کانون فرهنگی‌هنری «ولایت» از نخستین کانون‌های مسجدی جنوب کرمان است که در حوزه سرود استعدادیابی و نیروی حرفه‌ای تربیت می‌کند؛ تولید نماهنگ «قهرمانان عاشق» برای مدافعان سلامت و کسب رتبه‌های کشوری از دستاوردهای این کانون است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، کانون فرهنگی هنری «ولایت» در جوار مسجدالرسول(ص) واقع در جیرفت جنوب کرمان از نخستین کانون‌های فرهنگی هنری در جنوب کرمان است که در دهه هفتاد تاسیس شد و در زمينه های مختلف فعاليت می کند.

 

«ایوب عبدی‌نسب» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به برنامه های کانون فرهنگی هنری «ولایت» مسجد الرسول(ص)، اظهار کرد: یکی از برنامه های کانون از ابتدای تاسیس، شناسایی خلاقیت های هنری و پرورش استعدادها بوده تا از ظرفیت های موجود در کانون های مساجد در بحث آموزشی بهره مند شویم. به گونه ای که در حوزه سرود در چندین نوبت استعدادیابی شد و استعدادهای برتر در این زمینه شناسایی شدند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری ولایت با اشاره به فعالیت گروه سرود «شهید پایدار» در این کانون مسجدی، تصریح کرد: این گروه که از گروه های سرود مطرح کشوری است، در چند جشنواره استانی و ملی حائز رتبه برتر شده است و سال گذشته نیز در رویداد ملی فهما موفق به کسب رتبه برتر در استان در رواق سرود شد و از سوی آستان قدس رضوی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، صدا و سیمای استان کرمان نیز در چندین نوبت برای اجرا دعوت شده است.

 

 

 

عبدی‌نسب اضافه کرد: نماهنگ «قهرمانان عاشق»، کاری از گروه سرود شهيد پايدار و با همکاری تيم رسانه ای کانون فرهنگی هنری «مصباح»، به پاس زحمات مدافعان سلامت در اوايل شيوع بيماری کرونا توليد و با استقبال روبرو و از سیمای جمهوری اسلامی نیز پخش شد.

 

 

 

مدیر کانون فرهنگی هنری ولایت با اشاره به طرح ها و برنامه های این کانون در حوزه کتاب و کتابخوانی، افزود: «شنبه های با کتاب» از طرح های کانون است که در قالب آن هر هفته یک کتاب به مخاطبان معرفی می شود، طرح «حلقه کتابخوانی»، برپایی حلقه های تربیتی، طرح سیر مطالعاتی «شهید مطهری»، اجرای طرح «سه شنبه های تکریم» با هدف معرفی الگوهای برتر به بچه های مسجدی از  دیگر فعالیت های این کانون فرهنگی هنری است.

 

 

 

 

وی با اشاره به اجرای طرح «چهره به چهره»، گفت: این طرح از سال ۸۹ آغاز و در قالب آن پنج حلقه تربیتی راه اندازی شده و اکنون نیز استمرار دارد. برگزاری دورهمی های معرفتی از دیگر طرح های این کانون است که دوشنبه هر هفته بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء با رويکرد طرح مباحث اعتقادی و اخلاقی و نيز آموزش احکام و قرآن کريم برگزار مي شود.

 

 

 

عبدی‌نسب برگزاری دوره های مشاوره، سبک زندگی، دوره های مهارت آفرینی، شعر و ادبیات، اردویی و گردشگری، دوره های آموزش رایانه، مقابله با آسیب های اجتماعی، دوره های آموزش فنی و حرفه ای را بخش دیگری از فعالیت های این کانون فرهنگی هنری معرفی کرد.

 

کد خبر 1236154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha