شورای عشایر در کشور فعال می شود

سردار حزنی با بیان اینکه عشایر در طول دوران دفاع مقدس عشایر نقش سازنده ای را در دفاع از مرزها ایفا کرده اند، گفت: شورای عشایر در کشور فعال می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و مشاور فرمانده کل سپاه، ظهر امروز(  ۸ آذر) در مراسم تجلیل از شبانان و گله داران استان ایلام در قرارگاه امیرالمومنین (ع) بانروشان، اظهار کرد: سپاه در تمام عرصه‌های محرومیت زدایی همواره در خط اول بوده و نگاه ویژه ای به استان ایلام داشته است.

 

سردار سید ضیاء حزنی یادآور شد: شبانان و گله داران، مرزدار و انسان های شریف، متواضع، بی توقع و با ریشه ای هستند که اصالت آنها ریشه در این خاک دارد و بیشترین پاسداری و حفاظت مرزی در استان ایلام با ۴۲۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق بر عهده عشایر است.

 

وی با بیان اینکه عشایر یکی از پشتوانه های کشور بوده و هستند و رهبر معظم انقلاب مکررا این موضوع را مطرح کرده اند و روی این موضوع تاکید کرده اند، گفت:  جامعه عشایری در ۲۹ استان پراکنده هستد و این استانها از جمعیت عشایری برخوردار هستند.

 

سردار حزنی با اشاره به برگزاری تجلیل از شبانان و گله داران استان ایلام، افزود: تا امروز این همایش در بیشتر استان‌های کشور برگزار شده است  که با اهداف خاصی برگزار شده اند و مورد استقبال زیادی قرار گرفته است.

 

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی تصریح کرد: بحث شورای عشایری یکی از مطالبات بوده است که مصوباتی داشته است که خوشبختانه این مصوبات این شورا توانسته در تامین نیازهای اولیه موثر است.

 

وی خاطرنشان کرد: عشایر در طول دوران دفاع مقدس عشایر نقش سازنده ای را در دفاع از مرزها ایفا کرده اند که تاکنون جامعه  عشایر ی ۱۱ هزار شهید را تقدیم انقلاب کردند.

کد خبر 1236370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha