ازدواج ۴۲ زوج جنوب کرمانی در جشن پیوند فاطمی

محسن نسب امیری گفت: جشن پیوند فاطمی ۴۲ زوج‌ جنوب کرمان با همکاری قرارگاه سازندگی خاتم و سپاه ثارالله استان کرمان در جیرفت برگزار می‌شود.

«محسن نسب امیری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: جشن پیوند فاطمی ۴۲ زوج‌ جنوب کرمان با همکاری قرارگاه سازندگی خاتم و سپاه ثارالله استان کرمان در جیرفت برگزار می‌شود.

 

فرمانده سپاه شهرستان جیرفت در این باره، افزود: این جشن فردا چهارشنبه در آستانه ولادت با سعادت حضرت زینب (س) در سالن نمونه ابرار شهر جیرفت برگزار می‌شود.

 

وی اظهار کرد: سپاه با توجه به رسالتی دارد که در بحث سهولت ازدواج جوانان ورود پیدا کرده و با برپایی جشن ازدواج آسان سعی می کند، زمینه ازدواج جوانان را فراهم کند.

 

نسب امیری بیان کرد: علاوه بر این یکی از برنامه های قرارگاه سازندگی خاتم و سپاه ثارالله استان کرمان برای کمک به امر ازدواج زوج های جوان، تامین جهیزیه دختران بی بضاعت است.

 

فرمانده سپاه جیرفت ازدواج آسان را ازدواجی بر پایه‌ بر ساده زیستی و دوری از تجملات برشمرد و اضافه کرد: در گذشته جشن ازدواج جوانان ساده تر برگزار می‌ شد اما امروزه تجملات، چشم و هم چشمی ها و هزینه های گزاف، معضلی بر سر راه ازدواج جوانان شده است.

 

وی اظهار کرد: متاسفانه هزینه هایی که پیش از شروع زندگی، بر زوجین تحمیل می شود آنها را مجبور می‌کند تا سال ها پس از ازدواج هزینه این جشن مجلل را با قسط و وام بپردازند.

 

نسب امیری تاکید کرد: برای تسهیل در امر ازدواج جوانان، خانواده ها باید مهریه را سبک در نظر بگیرند و جهیزیه را معمولی‌تر خریداری کنند چرا که اصل ازدواج هم تراز بودن به لحاظ ایمان است.

 

فرمانده سپاه جیرفت در خاتمه عنوان کرد: برای ازدواج آسان، به موقع و موفق جوانان در جامعه باید فرهنگ سازی شود.

کد خبر 1236383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha