سرمایه گذاری هزار و ۱۰۰ میلیارد ریالی برای طرح های گردشگری خراسان شمالی

معاون گردشگری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی گفت: در نشست کمیته فنی سرمایه‌گذاری، ۱۲ طرح گردشگری با حجم سرمایه گذاری هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال در این استان تصویب شد.

ابوالفضل اسماعیلی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: از محل تبصره ۱۸ به متقاضیان طرح های گردشگری تسهیلات پرداخت می شود که ۳۰ درصد آورده خود سرمایه گذار و ۷۰ درصد تسهیلات است و میزان تسهیلات سقف ندارد و بسته به طرح اجرایی، پرداخت می شود.

 

معاون گردشگری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی عنوان کرد: طرح های مزبور قبل از تصویب ابتدا توسط کارشناسان این اداره کل بازدید و در کمیته فنی بررسی می شود که توان مالی، اهلیت و برخورداری زیرساخت ها در اجرای طرح جزو اولیت ها است.

 

اسماعیلی خاطرنشان کرد: این طرح ها شامل مجتمع گردشگری عمومی، مجتمع گردشگری کشاورزی، سفره خانه سنتی، مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی، هتل و اقامتگاه بوم گردی است که برای ۱۳۲ نفر اشتغالزایی خواهد کرد.

 

وی تصریح کرد: متقاضیان طرح های مزبور در بجنورد، شیروان، اسفراین، مانه و سملقان، فاروج، گرمه و جاجرم سرمایه گذاری خواهند کرد که موافقت اصولی آن صادر شده و پس از آن باید به دنبال استعلام از دستگاه های مربوطه باشند.

 

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی افزود: پس از طی کردن تمام مراحل اداری، سرمایه گذار طبق برنامه زمان بندی شده دو ساله باید طرح خود را به پایان برساند.

 

اسماعیلی با اشاره به ضرر و زیان گردشگری در ایام شیوع کرونا گفت: هدف، کمک به تاسیسات گردشگری است تا با پرداخت تهسیلات تبصره ۱۸ که ۸ درصد یارانه دارد بتوانیم به سرمایه گذاران این حوزه کمک کنیم.

 

وی با بیان اینکه امسال تسهیلات گردشگری هنوز ابلاغ نشده است، بیان کرد: سال گذشته ۷۲۰ میلیارد ریال در این حوزه ابلاغ شد که تاکنون ۵۰ درصد آن برای ۲۴ نفر پرداخت شده و ۵۰ درصد تمام مراحل فرآیند را طی کرده و منتظر پرداخت بانک هستند.

 

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفر دارای ۱۱۵ جاذبه گردشگری، ۳۴ واحد بوم گردی، ۲۴ منطقه نمونه ملی و استانی و هشت روستای هدف گردشگری، مقصدی بکر برای طبیعت دوستان و علاقه‌مندان به فرهنگ و آیین‌های اقوام مختلف است.

 

 

کد خبر 1236521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha