دانشگاه موتور حرکت و دانشجو چشم بیدار جامعه است

حجت الاسلام سلیمانی گفت: دانشگاه موتور حرکت جامعه است و بسیاری از مشکلات جامعه از طریق دانشگاه ها قابل رفع است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، حجت الاسلام ابوالفضل سلیمانی در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه آران و بیدگل با گرامیداشت ایام بزرگداشت روز دانشجو گفت: 16 آذر، به یاد سه دانشجوی شهید که هنگام اعتراض به دیدار رسمی ریچارد نیکسون معاون رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده آمریکا و از سرگیری روابط ایران با بریتانیا حدود چهار ماه پس از کودتای ۲۸ مرداد در دانشگاه تهران کشته شدند گرامی داشته می شود.

 

امام جمعه آران و بیدگل افزود: آن چیزی که از دانشگاه انتظار می رود، تعهدی است که با جامعه و مردم دارد و دانشجو باید نقش بیداری و هشیاری و تعهد را در جامعه ایفا کند.

 

حجت الاسلام سلیمانی ادامه داد: کار و تلاش دانشجو باید مساله محور باشد و تلاش او باید پس از چند سال گره ای از گره های جامعه بگشاید.

 

امام جمعه آران و بیدگل ادامه داد: دانشگاه موتور حرکت جامعه است و بسیاری از مشکلات جامعه در حوزه های مختلف از طریق دانشگاه ها قابل رفع است.

 

حجت الاسلام سلیمانی خاطر نشان کرد: به قول شهید بهشتی، دانشجو مؤذن جامعه است و فریاد ظلم ستیزی و استکبار ستیزی جامعه باید از دل دانشگاه بلند شود.

 

وی تصریح کرد: دانشجو باید آرمان گرا باشد، نباید مصلحت گرا و دست آویز احزاب شود و ویژگی مهم دانشجوی امروز در طراز اسلام این است که سطحی نگر نباشند اهل تحقیق و بررسی دقیق باشد.

امام جمعه آران و بیدگل در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اغتشاشات اخیر گفت: اغتشاشات اخیر طبق برنامه از پیش برنامه ریزی شده و پشتیبانی امریکا و صهیونیستی و عمال آن ها صورت گرفت و آسیب زیادی به کشور وارد کرد.

 

حجت السالام سلیمانی ادامه داد: این حوادث سبب شد سرمایه گذاری خارجی به خطر بیفتد، قوه چانه زنی ما در برابر دشمن تحت تاثیر قرار گیرد، برخی کسب و کار ها به تعطیلی کشیده شود و به اموال عمومی و شخصی مردم خسارت های زیادی وارد شود.

 

امام جمعه آران و بیدگل افزود: یکی از ظرفیت های کشور، صنعت گردشگری است وقتی ناامنی در کشور ایجاد شد افرادی که سرمایه گذاری در این حوزه داشتند متضرر شدند.

 

حجت الاسلام سلیمانی ادامه داد: دستگاه قضایی باید با قاطعیت با مجرمان اصلی این وقایع و بر هم زنندگان امنیت و آسایش مردم و اخلالگران در نظم برخورد کند.

 

کد خبر 1236992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha