نهضت بازگشت به مساجد در کانونهای فرهنگی هنری خراسان جنوبی با قوت دنبال می شود

حجت الاسلام محقی گفت: نهضت بازگشت به مساجد در سطح کانون های فرهنگی هنری خراسان جنوبی با قوت دنبال می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، فرشته اسدزاده مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی، حجت الاسلام علی محقی سرپرست ستاد کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی، به همراه جمعی از کارشناسان این دو نهاد با امام جمعه اهل سنت شهر اسدیه دیدار و گفتگو کردند.

 

حجت الاسلام محقی در این دیدار با اشاره به اینکه نهضت بازگشت به مساجد در سطح کشور و استان خراسان جنوبی در دولت سیزدهم شکل گرفته است، افزود: این مهم در سطح کانونهای خراسان جنوبی با قوت دنبال می شود.

 

وی با اشاره به فعالیت ۶۸۰ کانون فرهنگی هنری در سطح استان ادامه داد: از این تعداد ۶۰  درصد در مناطق روستایی و ۴۰ درصد در مناطق شهری راه اندازی شده اند.

 

سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی نگاه ویژه دولت به مناطق مرزی را یادآور شد و تاکید کرد: این طرفیت می‌تواند در رشد و تعالی شهرستان موثر باشد که امید است با همراهی علمای اهل سنت و شیعه در حوزه فرهنگی اتفاقات موثری رقم بخورد.

 

فرشته اسدزاده مدیرکل دفترامور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی هم اظهار امیدواری کرد در حوزه بانوان استان با نگاه پیشگیرانه و زیرساختی، خانواده مستحکم و ایمانی را داشته باشیم.

 

وی بر سرمایه گذاری در حوزه خانواده تاکید کرد و گفت: جوان امروز نیازمند الگوسازی در ابعاد محتلف است و مراقبت از داشته های اسلامی و فرهنگی در قالب‌های هنری به جامعه امید را تزریق می کند.

 

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی از آمار بالای معلولیت در شهرستان درمیان ابراز نگرانی کرد و خواستار مشارکت حداکثری بانوان در غربالگری به صورت تخصصی به ویژه در مرز شرقی استان یعنی شهرستان درمیان شد.

 

مولوی سید احمد عبداللهی امام جمعه اهل سنت شهر اسدیه هم با اشاره به اینکه بانوان یک قشر تاثیرگذار در جامعه هستند، گفت: در وقایعی که در دو ماهه اخیر شاهد هستیم آسیب رساندن به بیت المال و اقدامات و شعارهای هنجارشکنانه مورد تایید هیچ کس نیست.

 

وی با تاکید بر اینکه انسجام ملی، اتحاد و امنیت کشور بسیار مهم است و اسلام به ما دستور داده قدردان این نعمت‌ها باشیم،‌ خاطرنشان کرد: پایبندی به مسائل دینی باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی و همچنین کم شدن آمار طلاق می‌شود.

 



 

کد خبر 1237519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha