برف و باران در راه خراسان جنوبی

لطفی گفت: از امروز دوشنبه (۱۴ آذر) در شهرستان های زیرکوه و درمیان و فردا (۱۵ آذر) در شهرستان های طبس، نهبندان، خوسف و زیرکوه بارش پراکنده باران و در ارتفاعات شمال شرق استان بارش برف پیش‌بینی‌ می‌‌شود.

سمیه لطفی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار کرد: با توجه به الگوی نقشه ها و خروجی مدل های پیش‌یابی تا اواخر هفته جاری به تناوب افزایش ابر در منطقه را شاهد خواهیم بود.

 

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی با بیان اینکه در این مدت به صورت پراکنده بارش خفیف باران و برف قابل پیش‌بینی است، افزود: امروز (14 آذر) در شمال شرق استان یعنی شهرستان‌های زیرکوه و درمیان انتطار بارش باران و فردا در برخی نقاط شهرستان‌های طبس، نهبندان، خوسف و زیرکوه احتمال بارندگی وجود دارد.

 

وی تصریح کرد: همچنین امروز احتمال بارش خفیف برف در ارتفاعات شمال شرق استان قابل پیش بینی است.

 

به گفته این کارشناس برای 24 ساعت آینده تداوم سرما و یخبندان پیش بینی می شود و از ظهر فردا (۱۵ آذر) تا صبح چهارشنبه افزایش موقت دما رخ می دهد.

 

لطفی ادامه داد: شهرستان سربیشه با منفی هفت درجه سانتی‌گراد سردترین شهرستان و دهسلم با 25 درجه سانتی‌گراد گرمترین نقطه استان است.

 

وی نوسانات دمایی در مرکز استان را بین پنج و ۱۷ درجه سانتیگراد عنوان کرد و گفت: به دلیل افزایش رطوبت؛ دما طی دو روز گذشته در استان افزایش یافت اما امروز دوباره هوا روند کاهشی داشته است.

 

 

 

 

کد خبر 1237585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha