سمینار میان ادیانی آشنایی با اسلام در مسجد مرکزی سئول برگزار شد

گروه میان ادیانی «صلح مذهبی کره» سمیناری را برای آشنایی با اسلام و از بین بردن ترس از این دین در مسجد مرکزی سئول برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « ucanews»، یک گروه میان ادیانی در کره جنوبی سمیناری را برای آشنایی با اسلام و از بین بردن ترس از این دین که به دلیل تبلیغات منفی به وجود آمده است،برگزار کرد.

برگزارکنندگان این سمینار گفتند که هدف از ترتیب دادن چنین رویدادی ایجاد روابط بهتر با مسلمانان در جامعه ای است که تعصبات علیه دین در آن عمیق است.

آنها تاکید کردند که هدفشان این است تا تصورات نادرست درباره اسلام و ارزش هایی مانند حجاب که در این دین وجود دارد را پاک کنند و به دین ترتیب روابط بهتری را میان اقلیت های دینی در این کشور به وجود بیاورند.

«کاتولیک تایمز »گزارش داد که «سازمان صلح مذهبی کره»  سمیناری عمومی در مورد گفتگوی بین ادیان و اسلام با عنوان اسلام: نزدیک شدن به همزیستی مسالمت آمیز و آینده» بود که در مسجد مرکزی سئول برگزار شد.

«کیم دونگ ائوک»، رئیس انجمن مسلمانان کره در سخنرانی افتتاحیه خود تاکید کرد که اسلام «دین صلح» است.

وی در این باره گفت: کسانی هستند که معنای واقعی اسلام را در جامعه کره نمی دانند و امیدوارم بسیاری از مردم اسلام را از طریق این سمینار درک کنند .

در این سمینار امام «لی جوهوا» در مورد برداشت عمومی نادرست از اسلام که این دین را سرکوبگر و افراطی معرفی می کند،صحبت کرد.

از زمان حمله تروریستی 11 سپتامبر در سال 2001، تصویر اسلام به طور فزاینده ای به عنوان تصویری از خشونت و ظلم تثبیت شده است.

«لی جوهوا» در این باره گفت: وقتی مردم تعصبات را کنار بگذارند و تفاوت‌های یکدیگر را بپذیرند، می‌توان به همزیستی انواع مختلف اقوام و مذاهب و صلح واقعی رسید.

سازمان صلح مذهبی کره در سال 1965 توسط رهبران شش گروه مذهبی با هدف ترویج گفتگو و هماهنگی بین پیروان ادیان مختلف تاسیس شد.

کد خبر 1238693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha