مردم برای در امان ماندن از شر فتنه‌ها دعا و توسل کنند

حجت‌الاسلام روحانی گفت: مردم برای در امان ماندن از شر فتنه‌ها به ویژه در جریانات اخیر باید دعا و توسل را در اولویت قرار دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام تقی روحانی امروز (شنبه، ۱۹ آذر) در مراسمی که به مناسبت ایام فاطمیه در سپاه ناحیه رودسر برگزار شد اظهار داشت: به فرموده یکی از بزرگان نظر مقام معظم رهبری این است که در این جریانات و فتنه اخیر مومنین و مومنات توسل را فراموش کردند در حالیکه ما برای در امان ماندن از شر فتنه‌ها نیاز زیادی به روضه‌هایی مانند روضه حضرت زهرا (سلام الله علیه) داریم.

 

امام جمعه شهرستان رودسر تصریح کرد: مهم‌ترین میراث حضرت زهرا (سلام الله علیه) در بین ما که می‌توانیم در زندگانی روزمره خود از آن بهره ببریم این است که از حضرت ۷۰ دعا، چندین حدیث و دو خطبه نقل شده که همگی اینها گنجینه‌ای ارزشمند و درس بزرگی برای ماست.

 

روحانی با بیان اینکه مردم برای در امان ماندن از شر فتنه‌ها باید دعا و توسل را در اولویت قرار دهند اذعان کرد: طبق یکی از دعاهای نقل شده حضرت زهرا (سلام الله علیه) می‌فرمایند خدایا غم و دغدغه مرا در دینم قرار بده به طوریکه دنیا بزرگترین همت من نباشد و این نشان می‌دهد حضرت تا چه اندازه غرق در ایمان بود.

 

وی با تاکید بر اینکه عده‌ای در این دنیای پر زرق و برق تمام همت‌شان صرف دنیا و کسب مال می‌شود تصریح کرد: اگر وصیتنامه شهدا را مطالعه کنیم، می‌بینیم تمام شهدا بلا استثنا همتشان در دنیا نبود به همین دلیل توسط خداوند خریده شدند.  

 

امام جمعه شهرستان رودسر ضمن اشاره به چندین روایت از حضرت امام صادق(علیه السلام) در اهمیت دینداری و ولایتمداری یادآور شد: کسی که همراه امام صادق (علیه‌السلام باشد) کسی که امروز همراه نایب امام زمان (عج الله تعالی فرجه الشریف) باشد آن هم در این دنیای پر از سخن و حرف، یقینا سعادتمند خواهند شد.

 

روحانی خاطرنشان کرد: حضرت امیرالمومنین علی (علیه السلام) که حضرت زهرا (سلام الله) از محضر ایشان بهره‌مند می‌شد در جایی می‌فرمایند افتخار علی این است که در کنار زهراست و این نشان دهنده جایگاه رفیع و نورانی خانم فاطمه زهرا (سلام الله علیه) در نزد پروردگار است.

 

 

کد خبر 1238711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha