آماده‌باش تمامی دستگاه‌های امدادی/ جاده‌های خراسان‌جنوبی لغزنده است

آخوندی از آماده باش تمامی نیروهای امدادی و عملیاتی شهرستان‌های خراسان جنوبی در پی برودت هوا و بارش برف و باران خبر داد.

محمدعلی آخوندی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار کرد: هواشناسی خراسان جنوبی هشدار سطح نارنجی به دلیل برودت هوا و بارش برف و باران صادر کرده است لذا تمام امکانات دستگاه های اجرایی در تمامی شهرستان‌های استان در حالت آماده باش کامل هستند.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی افزود: هم اکنون در گردنه‌های شهرستان سربیشه و درمیان شاهد بارش برف هستیم و در شهرستان نهبندان هم بارش برف آغاز شده لذا نیروهای راهداری، هلال احمر، پلیس‌راه، فرمانداری‌ها و سایر نیروهای امدادی و عملیاتی آماده باش هستند.

 

وی با بیان اینکه اسکان اضطراری، دپوی شن و نمک، استقرار ماشین آلات پلیس راه و اورژانس در مسیر راه ها انجام شده است، گفت: وقتی هشداری (زرد، نارنجی و قرمز) از سوی هواشناسی صادر می‌شود در هر صورت مدیریت بحران به صورت 100 درصد آماده باش است.

 

وی تصریح کرد: در این ایام تردد با خودروهایی که ایمنی لازم ندارند عاقلانه نیست لذا از مردم خواستاریم وضعیت جاده ها را بررسی و خودروی خود را مجهز به زنجیر چرخ کرده و اقلام غذایی و لباس گرم مناسب به همراه داشته باشند.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی از مکاتبه با تمامی فرمانداری ها و دهیاری های استان برای آماده باش خبر داد و گفت: جاده های استان لغزنده است و گزارشات تصادفی به دست ما رسیده است؛ گردنه‌های پدران سربیشه، سرچاه درمیان و زهان برف روبی انجام شده است و هم اکنون تردد خودروها در جریان است.

 

آخوندی خاطرنشان کرد: فردا(دوشنبه ۲۱ آذر) مانور و طرح امداد زمستانه در خراسان جنوبی آغاز می‌شود تا حوادث احتمالی مدیریت شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1238953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha