«تقویت تولید» تنها راه مقابله با تورم/ اساسنامه کانون کارآفرینان اجرایی شود

کریمی بیرانوند با بیان اینکه راه مقابله با تورم بحث تقویت تولید است،گفت: اساسنامه تشکیل کانون کارآفرینان، قرار گرفتن بخش خصوصی و دولتی در کنار یکدیگر در استان ها است و به دنبال این هستیم تا با راه اندازی اتاق کارآفرینان بحث تولید را رونق ببخشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، محمود کریمی بیرانوند عصر امروز (۲۳ آذر) در دیدار با اعضای کانون کارآفرینان خراسان جنوبی اظهار داشت: خراسان جنوبی به لحاظ علمی و مهارتی از سطح خوبی برخوردار است.

 

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه مشکلات و مسائل مختلفی وجود دارد، افزود: نمی توانیم منکر آن شویم اما هر کاری انجام می دهیم برای این است که موانع را از سر راه کارآفرینان برداریم.

 

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه در حوزه تولید و اشتغال گفتگو وجود ندارد، ادامه داد: این موضوع باعث ایجاد ناهماهنگی بین دستگاه های اجرایی مختلف می شود و قبل از اجرای کارها باید هماهنگی یا همان گفتگوی ملی را بین حاکمیت و بخش خصوصی ایجاد کنیم.

 

کریمی بیرانوند در خصوص نظریه زیست بوم ملی اشتغال عنوان کرد: در دولت سیزدهم این نظریه مطرح شد و این طرح دو مفهوم را دنبال می کند اشتغال متغیر هدف نیست بلکه تولید است.

 

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه گفت: در این طرح به تولید رسیدگی می شود تا اشتغال پایدار به وجود آید اما برخی اوقات به خاطر عدم مهارت آموزی و مسائل دیگر این مدل شکست می خورد.

 

وی با اشاره به بحث تورم عنوان داشت: در اقتصاد متغیری مقدس تر از تولید نداریم و تنها شاه کلید نجات اقتصاد هر کشور و منطقه ای همان تولید است.

 

کریمی بیرانوند ادامه داد: راه مقابله با تورم بحث تقویت تولید است و راه دیگری وجود ندارد و می تواند بخشی از تورم را مهار و کنترل کند و بدانید که فعالیت در عرصه تولید، مقدس است.

 

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه افراد بیکار در کشور رصد نمی شده است، افزود: اما طی یکسال اخیر سامانه هایی برای شناسایی افراد بیکار راه اندازی شده است.

 

وی بیان کرد: اساسنامه ای به استانداران طی یک هفته اخیر ابلاغ شده که شامل تشکیل کانون کارآفرینان استانی و کشوری است که یک اساسنامه مترقی محسوب می شود.

 

کریمی بیرانوند در ادامه گفت: این اساسنامه راه قرار گرفتن بخش خصوصی و دولتی در کنار یکدیگر در استان ها است و به دنبال این هستیم تا با راه اندازی اتاق کارآفرینان بحث تولید را رونق ببخشیم و نظرات آنان باید اجرایی شود.

 

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان داشت: در پنج لایه سیاست گذاری، برنامه ریزی، اجرا و نظارت و اصلاح این اساسنامه تهیه و ابلاغ شده است و همه موضوعات از جمله اشتغال و تولید و ... در راستای اجرای این اساسنامه در سطح استان پیگیری شود و این اساسنامه حاصل ایده های کارآفرینان است.

 

وی در ادامه تاکید کرد: همه مراکز مشاوره و کانون های کاریابی باید حول این کانون حرکت کنند و این اساسنامه در خراسان جنوبی فوری اعمال و اجرا شود.

 

کریمی بیرانوند با اشاره به بحث مشاغل خانگی گفت: در دولت سیزدهم بحث مشاغل خانگی متحول شد و سرعت صدور مجوز مشاغل خانگی در حال حاضر آنی است.

 

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان عنوان داشت: اعتقاد کمک به مراکز مشاوره نداریم و مراکز مشاوره را کنار خود می دانیم که کمک کنند تا چه برنامه ها و طرح هایی اجرا کنیم.

 

 

کد خبر 1239838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha