ازدواج آسان باید دغدغه و جهاد همگانی  باشد

آیت الله دری نجف آبادی با تاکید بر امر ازدواج آسان، گفت: هرچه سرمایه گذاری در ازدواج صورت بگیرد کم است چرا که ارزش ازدواج و خانواده بسیار بالاتر از همه بنیادها است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، امروز (24 آذر) در همایش پویش ملی لبخند مادری، گفت: در بحث ازدواج دولت، مجلس،قوه قضاییه و بانک ها و همه باید کمک، همکاری و حمایت کنند.

 

 نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک با اشاره به اهمیت امر ازدواج، افزود: در ازدواج نباید تاخیر انداخت و والدین و خانواده ها باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه غریزه جنسی را باید مدیریت کرد که بهترین راه مدیریت آن ازدواج است، ادامه داد: مسئله مهم مدیریت سلامت اخلاقی و رفتاری در جامعه است که این امر یک نوع جهاد میباشد.

 

این مقام ارشد استان به امر ازدواج آسان نیز تاکید کرد و ادامه داد: هرچه سرمایه گذاری در ازدواج صورت بگیرد کم است، ارزش ازدواج و خانواده بسیار بالاتر از همه بنیادها است.

 

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به عوامل ناباروری اظهار داشتند:باید بررسی صورت گیرد چه عواملی باعث ناباروری می‌شود؛ عواملی مانند اعتیاد و مصرف مشروبات الکلی چه مقدار در ناباروری تاثیر دارد و باید برای آنها فکری کرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، غربالگری و سقط جنین را از عوامل مهم کاهش جمعیت دانست و گفت: اگر بعد از ۴ ماهگی سقط جنین بدون نظر متخصصان پزشکی و فقهی صورت گیرد یک جنایت است.

 

وی فرزند آوری را مسئله مقدسی دانست و خاطر نشان کرد: مقام مادری یک مقام ویژه است همانگونه که پیامبر گرامی اسلام فرمودند بهشت زیر پای مادران است.

 

آیت الله دری نجف آبادی با تاکید بر اینکه سیاست های حمایتی از جمله تسهیلات بانکی و مسکن بسیار واجب است و باید صورت پذیرد، گفت: دولت و مسئولان امر باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

 

گفتنی است در پایان مراسم از والدین دارای فرزندان چند قلو تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 1240016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha