برگزاری محفل انس با قرآن کریم در کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون

برنامه محفل انس با قرآن کریم همزمان با هفته گرامیداشت قرآن و عترت و ایام فاطمیه به همت کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون برگزار شد.

محمدجعفر شفیعی، ضمن گرامیداشت هفته قرآن، عترت و نماز و تاکید بر تبیین بیش از پیش آن در جامعه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، گفت: برنامه محفل انس با قرآن کریم همزمان با هفته گرامیداشت قرآن و عترت و ایام فاطمیه به همت کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون برگزار شد و قرآن در حقیقت چراغ هدایت و راه سعادت بشریت است و امروز تلاوت روزانه قرآن و توجه به معنا و تفسیر این کتاب نورانی امری ضروری است و جوانان و نوجوانان باید این مقوله را در برنامه زندگی خود به عنوان یک اصل قرار دهند.

مدیر کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون، هدف از برگزاری این محفل قرآنی را توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی و تعمیق باورهای دینی برای مصونیت نوجوانان و جوانان از هجمه‌های فرهنگی برشمرد و افزود: تقویت فرهنگ قرآنی، تقویت و گسترش انس با قرآن کریم در قشرهای مختلف جامعه به ‌ویژه کودکان و نوجوانان، ترویج آیات و مفاهیم قرآن کریم در حوزه فرهنگ عمومی و همچنین شناسایی استعدادهای مردمی و تلاش برای تقویت این استعدادها و انس و الفت نوجوانان و جوانان با قرآن کریم و تعالی و تاثیر آن در زندگی آنها از دیگر اهداف برگزاری این محافل قرآنی است.

وی با بیان اینکه احیای جلسات سنتی قرآن در قالب طرح تلاوت نور توسط کانون ‌های فرهنگی هنری مساجد اقدامی ارزشمند بوده و مسئولان فرهنگی به دنبال احیای کارکردهای مساجد هستند، خاطر نشان کرد: محفل نورانی انس با قرآن علاوه بر نورانی کردن فضای جامعه می‌تواند آثار معنوی کلام نور و ترویج فرهنگ قرآنی را بخصوص در بین نسل نوجوان و جوان به دنبال داشته باشد.

شفیعی با اشاره به اثرات مثبت تلاوت آیات قرآن در زندگی افراد تصریح کرد: انس افراد در سنین کودکی با قرآن و تلاوت آن اثرات بسیار مثبتی در جامعه خواهد داشت و از بروز ناهنجاری‌های اجتماعی در آینده کاسته می شود.

وی با بیان اینکه در این محفل قرآنی قاریان به قرائت آیاتی چند از کلام‌الله مجید پرداختند، ابراز داشت: بدون تردید حضور نوجوانان و جوانان در این‌گونه محافل، روشنگری، هدایت و بیداری آن‌ها را نسبت به بسیاری از مسائل به‌دنبال خواهد داشت.

لازم به ذکر است آشنایی با فضایل و برکات معنوی کلام وحی، تجلیل از فعالان قرآنی کانون و برگزاری مسابقه قرآنی از دیگر بخش‌های برنامه محفل انس با قرآن کریم بود.

 

کد خبر 1240559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha