انقلاب اسلامی حرفی نو، نگاهی نو و تحول آفرین را در عرصه زنان پیش روی بشریت گذاشت

حجت الاسلام حاج علی اکبری با بیان اینکه انقلاب اسلامی حرفی نو، نگاهی نو و تحول آفرین را در عرصه زنان پیش روی بشریت گذاشت، گفت: این نگاه جدید در غالب کنشگری زن مسلمان ایرانی عینیت پیدا کرد و این الگوی درخشنده، منطق غربی را به چالش کشید.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری، امام جمعه موقت تهران امروز (جمعه ۲ دی) با بیان اینکه در ماجرای فتنه‌انگیزی‌های ۳ ماهه اخیر از میان آسیب‌های مادی و معنوی که به جامعه وارد شد، ۲ آسیب مهم‌تر و برجسته‌تر است، گفت: اول شکستن قداست‌ها و بی‌حرمتی به مقام زن به‌ویژه با شکستن حریم عفاف و حجاب. جاهلیت مدرن با سرکردگی آمریکا و صهیونیزم بین‌الملل بسیار پیشرفته‌تر از جاهلیت اول، استاد کل و فوق تخصص ظلم به زن و زنده‌به‌گور کردن هویت زنان هستند ولی این‌ دفعه با پرچم آزادی زنان و دفاع از حقوق زنان و با تزویر شیطانی به دست خود زنان.

 

وی با بیان اینکه اولین قربانی این ابر جنایت، زن غربی بود که سست کردن بنیان خانواده در غرب و رها کردن این سیل بنیان‌کن به سوی سایر کشورها هم در آمریکای لاتین هم در آفریقا هم در بخش‌هایی از آسیا، خرابی‌های جبران‌ناپذیری را به وجود آورد به جز جاهایی که فرهنگ‌های بومی آن، مقاومت کردند، گفت: به برکت انقلاب اسلامی موج استحاله هویتی زنانه که در دوران ستم‌شاهی آغاز شده بود و در متن برنامه‌های رسمی آن رژیم کثیف ستمگر قرار گرفته بود متوقف شد و با برافراشته شدن پرچم اسلام ناب محمدی(ص) بازگشت به هویت فاطمی، در دستور کار ملت ایران قرار گرفت.

 

جچت الاسلام حاج علی اکبری با بیان اینکه انقلاب اسلامی حرفی نو، نگاهی نو و تحول آفرین را در عرصه زنان پیش روی بشریت گذاشت که این نگاه جدید در غالب کنشگری زن مسلمان ایرانی عینیت پیدا کرد و این الگوی درخشنده، منطق غربی را به چالش کشید و الگوی سوم زن را در برابر الگوی شرقی و غربی ارائه کرد.

 

وی با بیان اینکه این تعبیر زیبا از رهبر حکیم و عالی‌قدر ماست که زن مسلمان ایرانی تاریخ جدیدی را پیش چشم زنان جهان گشود، گفت: زن ایرانی ثابت کرد که می‌توان زن بود؛ عفیف و محجبه و شریف بود و در عین‌ حال در متن و مرکز بود. می‌توان سنگر خانواده را پاکیزه نگه‌داشت و در عرصه سیاسی و اجتماعی نیز سنگرسازی های جدید کرد و فتوحات بزرگ به ارمغان آورد. این الگوی درخشنده، منطق غربی مسلط درباره‌ زنان را به چالش کشید و چشم جهانیان را به‌ ویژه بانوان فرهیخته در اقصی نقاط عالم در شرق و غرب را به خود جلب کرد و در برابر استعمار و استثمار غربی در موضوع زن، صف‌آرایی کرد.

 

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه تا تحقق این الگوی سوم و فاخر و برجسته و پاک‌سازی فرهنگی ایرانی از شائبه و آلودگی فرهنگ غربی که در دوران ستمشاهی ریشه دوانده، راه طولانی درپیش داریم، گفت: با این وجود آنچه که در همین 40 سال گذشته انجام گرفت، در اعتلای هویت زنان و رشد و تعالی شخصیت آن ها کاری بود بزرگ و اقدامی فرخنده و پربرکت و همین مقدار هم کابوسی بود برای غربی‌ها که می‌دیدند منطق آنان درباره‌ زن با درخشش منطق انقلاب اسلامی و انقلاب فاطمی در حال ابطال و هزیمت است.

 

وی با بیان اینکه در جریانات اخیر شاهد تلاش گسترده‌ای برای ضربه زدن به منطق اسلامی به زن بودیم، افزود: البته از آغاز انقلاب هم این موضوع را شاهد بوده‌ایم اما در ماجراهای اخیر مشاهده کردید که همه شیاطین را بسیج کردند و از همه ظرفیت‌ها استفاده کردند، عناصر خودفروخته را به میدان آوردند و از فریب خورده‌ها استفاده کردند تا در برابر منطق اسلامی صف‌آرایی کند و به این اهتزاز هوتی ملت ایران در موضوع زن و خانواده ضربه جبران‌ناپذیری را وارد کنند.

 

حجت الاسلام حاج علی اکبری با اشاره به اینکه گرچه از جامعه بانوان و دختران ما یک نه بزرگ را شنیدند اما خلاءهای فرهنگی و ضعف‌های ساختار در حوزه تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش و آموزش عالی و در رسانه‌های دیداری و شنیداری و ولنگاری در حوزه مجازی باعث خسارت قابل توجهی در این بخش شد، گفت: در چنین شرایط باز هم چشم امید به فاطمه زهرا (س) است و اکنون که فاطمیه از راه می‌رسد باز هم اعجاز یاد و ذکر و توجه به حضرت فاطمه(س) در ماهی که طلوع و غروب زهره عرش در آن اتفاق افتاده اعجاز فاطمی را خواهیم دید.

 

وی با بیان اینکه در فاطمه امسال همه بانوان به اصل خود و هویت فاطمی خود باز می‌گردند و با کانون اصلی عصمت و طهارت و حیا تجدید عهد خواهند کرد و تنها با نور درخشان زهرای اطهر است که ظلمات جاهلیت مدرن درهم شکسته خواهد شد، گفت: بانوان ما در ایام فاطمیه با تکیه بر مکتب فاطمه زهرا جاهلیت مدرن را در موضوع زن و خانواده به ویژه محاکمه خواهند کرد و فهرست طولانی جنایات آن بر علیه زنان را به رخ خواهند کشید و ان‌شاءالله پرچم آزادی زنان را به نام صدیقه طاهره همچنان بر افراشته نگه خواهند داشت اما خسارت دوم که در فتنه‌انگیزی‌های اخیر تا حدی به جامعه ما وارد شد ایجاد اختلال عاطفی و گسست‌های عاطفی در جامعه ما بود.

کد خبر 1241626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha