مسئولان برای حل مشکلات مردم مدبرانه و خردمندانه کار کنند

حجت‌الاسلام حسینی، گفت: مسئولان مراقب بیت‌المال باشند و برای حل مشکلات مردم مدبرانه و خردمندانه کار کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، حجت الاسلام سید عبدالحمید حسینی، امروز جمعه (۲ دی) در خطبه های نماز جمعه این هفته، ضمن بیان برخی گناهان مربوط به گوش و با اشاره به آیه «سماعون للکذب اکالون للسحت» و کلام حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در خطبه آن حضرت که فرمود؛ «الْمُسْرِعَةِ إلی قیلِ الْباطِلِ» اظهار کرد: گوش دادن به دروغ و سخنان باطل عامل خطرناکی برای ورود انسان به دیگر گناهان است و نتیجه نهایی آن گمراهی و ضلالت انسان و جامعه خواهد بود.

 

امام جمعه هندیجان، با بیان تهدیدات جمعیتی و کاهش نرخ رشد جمعیت، از مسئولان خواست تا با اتخاذ سیاست‌های کارساز و موثر مشوق های مهم و قابل توجه برای فرزندآوری قرار دهند.

 

وی استحکام بنیان خانواده را در اسلام بسیار مهم معرفی کرد و افزود: امروز تمام تلاش دشمن سست کردن بنیان خانواده و فروپاشی آن است و برای آن هزینه می کند.

 

حجت‌الاسلام حسینی، در بخش دیگری از سخنان خود، تصریح کرد: یکی از مهمترین محورهای جهاد و مبارزه همه جانبه حضرت فاطمه زهرا(س) مبارزه و ستیز با جهل جامعه و جهاد تبیین بوده است.

 

وی ابراز کرد: مبارزه با جهل خون دل خوردن و خون دل دادن می خواهد، همانطور که همه اهل البیت (ع) در این راه خون دل خوردند و خون‌ها دادند تا جایی که در زیارت اربعین درباره امام حسین (ع) آمده «و بذل مهجته فیک لیستنقذ عبادک من الجهاله» یعنی امام حسین (ع) قلب خود را آماج تیر سه شعبه و نیزه ها کرد تا مردم را از جهالت و نادانی برهاند!

 

امام جمعه هندیجان، با بیان روایتی از امام صادق (ع) اضافه کرد: در عصر ظهور جهالتی به مراتب شدیدتر و عمیق تر از جهالت صدر اسلام در مقابل امام زمان عج قرار خواهد گرفت و امروز جامعه ما نیاز به جهاد تبیین و تواصی به حق و تواصی به صبر دارد.

 

وی ضمن توصیه مسئولان به ساده زیستی و مردمی بودن، اذعان کرد: مسئولان برای حل مشکلات مردم علمی، مدبرانه و خردمندانه کار کرده و مشکلات و مسائل را به درستی اولویت بندی کنند.

 

حجت‌الاسلام حسینی، با اشاره به اینکه مردم برای حل مشکلات باید مدبرانه و خردمندانه کار کنند، یاد آور شد: مسئولان مراقبت لازم را خصوص بیت‌المال و نحوه هزینه کرد آن داشته باشند.

 

کد خبر 1241728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha