سعی کردم مظلومیت و تنهایی شهدای غواص را نشان دهم

عصمتی با بیان اینکه سعی کردم در مجسمه غواص فضای روحانی شهدای غواص را به نمایش بگذارم، گفت: در این اثر تلاش کردم که مظلومیت و تنهایی شهید غواص را نشان دهم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، مراسم رونمایی از مجسمه غواص اثر حسین عصمتی و مجسمه دیده بان اثر مینا صدری امروز در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری برگزار شد. در این مراسم، محمد مهدی دادمان رییس حوزه هنری، عبدالرضا سهرابی مدیر کل دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و علی فروزانفر معاون هنری حوزه هنری و جمعی از هنرمندان حضور داشتند.

 

عبدالرضا سهرابی در این مراسم گفت: شهدای غواص 30 سال بعد از شهادت به کشورمان برگشتند و با خلق این مجسمه ها خاطرات ایثار و شهامت آنها زنده شد.

 

مدیر کل دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه بازگشت پیکر شهدای غواص اتفاقات خوبی را رقم زد، اظهار داشت: هر وقت به شهدا متوسل شدیم، آنها دست ما را گرفتند و از ما حمایت کردند. اگر این موضوع را به دنیا معرفی و اشاعه کنیم، اثرگذاری بیشتری دارد.

 

بر اساس این گزارش، مینا صدری، خالق مجسمه دیده بان در این مراسم خاطرنشان کرد: در یکی از عملیات ها که شهید باکری فرمانده عملیات بود در حالی که زیر آماج گلوله های دشمن بود با بی سیم به شهید کاظمی می گوید احمد ای کاش اینجا بودی و این همه زیبایی که من می بینم را می دیدی و لذت می بردی. این روایت از سوی حاج قاسم سلیمانی نقل شده است و این پیام رسانی در ذهن من به شکل یک نماد شد و بر اساس آن تلاش کردم که مجسمه دیده بان را خلق کنم.

 

بر اساس این گزارش، حسین عصمتی، مجسمه غواص را نمادی از مظلومیت شهدای غواص دانست و گفت: سعی کردم با طراحی ای که انجام می دهم به گونه ای فضای روحانی شهید غواص را برای مخاطبان به نمایش بگذارم.

 

این هنرمند عنوان کرد: من در این اثر تلاش کردم که مظلومیت و تنهایی شهید غواص را نشان دهم. حالت دست های مجسمه حالت دعا است و گویا شهدا در لحظاتی برای آزادی خود دعا می کردند. تلاش کردم که آن حس و حال شهید غواص را با این اثر به مخاطب نشان دهم.

کد خبر 1242137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha