البرز در سوگ و عزاداری ایام فاطمیه میزبان شهدای گمنام است/ مساجد سیاه پوش شدند

آیین استقبال از پیکر شهدای دوران دفاع مقدس همزمان با ایام فاطمیه با محوریت مساجد و اهتمام فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد و پایگاه های بسیج برپا می شود.

خبرگزاری شبستان - استان البرز: اهالی مسجد در ایام فاطمیه حال و هوای دیگری دارند، به ویژه آنکه تمامی مساجد سیاه پوش عزاداری سید زنان عالم شده اند. همچنین پیکرهای تازه تفحص شده شهدای گمنام نیز زینت بخش فضای روحانی فاطمیه است.

 

شهدای گمنام دوران دفاع مقدس در ابتدا در کانون شهید سبحانی سپاه امام حسن مجتبی(ع) کرج مهمان جمع دوستداران خالص اهل بیت(ع) شدند. استقبال از شهدای گمنام در شهر کرج با حضور پرشور مردم و شیفتگان حضرت زهرا سلام الله علیها همراه بود. 

 

محفل سوگواری در دیگر شهرستان های استان البرز برپا است به ویژه آنکه هر یک از شهدای گمنام در این ایام در مکان های از پیش تعیین شده تدفین می شود.

 

مساجد استان البرز پیش تر درخواست میزبانی از این شهدای گمنام دوران دفاع مقدس را داده بودند. حجت الاسلام دهقاندار امام مسجد ماهدشت کرج از میزبانی یکی از پیکرهای شهدای گمنام به مناسبت شب شام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها خبر داد. 

 

مدیرکانون فرهنگی هنری مسجد سیدالشهداء به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: مسجد سیدالشهداء واقع در ماهدشت کرج به مناسبت شب شهادت صدیقه اطهر(س) میزبان یکی از شهدای گمنام دوران دفاع مقدس است.

 

وجود مطهر شهدای گمنام، یاد و خاطره گمنامی قبر مطهر حضرت زهرا سلام الله علیها را یادآور می شود. بسیاری از عاشقان و شیفتگان آن حضرت در این روزها که میزبان شهدای گمنام دوران دفاع مقدس هستند این مطلب را تأیید می کنند.

 

حجت الاسلام کاظم شکری در جریان توجه به ایام فاطمیه و گرامیداشت مجلس عزاداری حضرت زهرا سلام الله علیها به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: فاطمیه بهترین فرصت برای تبیین فرهنگ فاطمی است. 

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز افزود: فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز با سیاه پوش کردن مساجد در جریان عزاداری ایام فاطمیه حضور پرشور دارند. 

 

پیکر شهدای گمنام بنابر برنامه ریزی صورت گرفته در بوستان مهر واقع در مصلی نمازجمعه شهرستان فردیس، همچنین در گلزار شهداء منطقه بلیقان تدفین و تشییع می شوند.

 

تدفین ۲ شهید دیگر نیز در آیین روز ۹ دی که روز بصیرت افزایی است همچنین ۱۳ دی ماه که سالروز شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی است تدفین می شوند. 

 

کد خبر 1242332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha