نوجوانان تداوم بخش راه شهدای دانش آموز

نوجوانان امروز کشورمان با روحیه ایثار و گذشت و با هدف استقلال و آزادی تداوم بخش راه شهدای دانش‌آموز انقلاب اسلامی خواهند بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان‏، نوجوانی توام با دانش آموزی ظرفیت بالایی را در انسان ایجاد می کند که در دوره های جوانی، بزرگسالی، میان سالی و حتی پیری از آن بهره خواهد بود.

 

خوبی هایی که ایجاد و مسیرهایی نوین و تحولی که پایدار ساخته می شود هر کدام دامنه مهمی در توسعه انسانیت و رشد جامعه بشری خواهد داشت و آن دسته از افرادی که خوش نام در این عرصه باشند قطعا راه آنان پایدار خواهد شد.

 

ایثار و گذشت و مهربانی توام با علم آموزی از مولفه های ایجاد خوش نامی است که شهدای دانش آموز و البته همه شهدا به یادگار گذاشته اند.

 

دانش آموز امروز جامعه ما با هدف قرار دادن پیشرفت فردی و اجتماعی و بالگوگیری از شهدای هم سن و سال خود با روحیه ایثار و گذشت، استقلال و آزادی را به ارمغان آورده و راه شهدای دانش آموز را تداوم می بخشد

 

متولیان امر یادواره ها و رویدادهای مهمی را در این راستا برگزار می کنند که یادواره شهدای معلم و دانش آموز از جمله این اقدامات بوده و قادر به الگو بخشی و بررسی یادو خاطرات این دسته از رزمندگان خواهد شد.

 

 

36 شهید معلم  و دانش آموز تیران و کرون

 

عباس سلطانی گفت: این شهرستان 36 معلم و دانش آموز شهید را تقدیم انقلاب اسلامی نموده که هر کدام برای این نظام و انقلاب سرمایه ای محسوب می شوند.

 

مدیر آموزش و پرورش تیران و کرون تجلیل از خانواده آنان و گرامیداشت نقش و جایگاه این شهدا از اهمیت خاصی برخوردار بوده تا اینگه الگوهای ایستادگی و مقاومت و مطالبه گران آزادی، استقلال، عزت و دانش را معرفی کنیم.

 

وی معتقد است، دانش آموزان نسل جدید با صداقت نیت و اخلاص عمل دوستی و محبت و آزادگی را در درون خود تقویت کرده و به دنبال عزت آفرینی هستند.

 

علیرضا ثابتی هم با اشاره به فعالیت های موثر در حوزه ایثار و شهادت گفت: برنامه های فرهنگی این عرصه تنها در یادواره و بزرگداشت آنان لاصه نشده و فعالیت های مدرسه ای و آموزشگاهی تداوم دارد.

 

معاون فرهنگی و پرورش اداره آموزش و پرورش تیران و کرون بیان خاطرات، ثبت و ارائه وصیت نامه شهدا و نامگذاری برنامه ها به نام این دسته از اسطورهای انسانی و شخصیت های برتر را از اقدامات فرهنگی در مسیر شهدا اعلام کرد.

 

 

تبیین گری و آگاهی بخشی از واقعیت ها

 

محمدرضا ابراهیمی با اشاره به شهدای دانش آموز این استان تصریح کرد: معلمان و دانش آموزان نه تنها در حوزه علم آموزی بلکه برای نقش آفرینی اجتماعی همواره پیشگاه بوده اند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان نقش دانش آموزان در جبهه های مختلف را مهم خواند و اذعان کرد: در مقابل دشمن بعثی عراق و یا در برابر ناهنجاری ها و بد اخلاقی ها و توسعه خوبی ها در جامعه دانش آموزان نقش اساسی دارند.

 

وی آگاهی بخشی و تبیین گری را از مولفه های اساسی پپشرفت جامعه و رفع نگرانی ها بیان کرد و اظهار داشتت: آگاهی بخشی مانع از بهره برداری از ظرفیت و صداقت نسل جدید برای انحراف فکری خواهد شد.

 

به گفته ابراهیمی اعتقادات پاک نوجوانان نباید دسیسه افراد سودجو و بهره برداری غلط قرار بگیرد از این رو آموزش و پرورش باید آموزش بدهد.

کد خبر 1242668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha