خون شهید حیات دین است

آیت الله عبادی با تأکید بر اینکه خون شهید حیات دین است، گفت: شهید در راه خدا و نجات بندگان خدا شهید شده و خون بهای او خداست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، آیت الله سید علیرضا عبادی امروز (۷ دی) در دیدار با دست اندرکاران یادواره ۴۰ شهید تیپ مردم پایه سپاه انصار الرضا(ع) استان با بیان اینکه شهادت خیلی مقام والایی است، اظهار کرد: نظام خلقت که خداوند متعال آن را آفریده است در مدیریت قانون طبیعت، غریزه و شریعت آنچه به عالم جمادات، نباتات و حیوانات برمی گردد از خود اختیاری ندارند اما شریعت قانون انسان است ولی به دلیل اختیاری که دارد، می تواند راه حق یا باطل را انتخاب کند اما نتیجه حکیمانه در هر تشکیلاتی از طبیعت، غریزه و شریعت وقتی حاصل می شود که به آن قانون عمل شود والا از آن فساد تولید خواهد شد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه رعایت قانون حتی شامل امور صنعتی می شود که اگر به آن عمل شود نتایج حکیمانه دارد اما اگر نادیده گرفته شود خودش منشأ فساد خواهد شد، گفت: هر موجودی اگر بر اساس حکمتی که دارد قانون مربوطه را رعایت کند نتیجه مثبت دارد و والا خودش منشأ فساد می شود.

 

وی ادامه داد: شهادت یعنی در این سیری که جامعه انسانی به سوی کمال مطلق طی می کند موانعی از جمله هوای نفس، حق کشی و ظلم پیش می آید که شهید موانع راه حق و کمال انسان را برطرف می کند تا بشر سعود کند.

 

آیت الله عبادی با تأکید بر اینکه خون شهید حیات دین است، تصریح کرد: شهید در راه خدا و نجات بندگان خدا شهید شده و خون بهای او خداست.

 

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه ارزش دین به قدری بالاست که پیامبران فدای آن می شوند، افزود: شهادت بالاترین مقام است اما در عین حال کسی که در راه نشر دین خدا از خود و همه چیز بگذرد و دشمن را ناکام و راه را برای کاروان بشری باز کند و شهید هم نشود و از فرصت باقی مانده تا آخر عمرش توفیق عمل به دین خدا را داشته باشد، مقامش از شهید بالاتر است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1242729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha