حوزه بازآفرینی را نباید محدود به شهر و شهرسازی کرد

حجت الاسلام مدبر گفت: حوزه بازآفرینی محدود به شهر و شهرسازی نیست بلکه می توان آن را به حوزه هایی چون فرهنگ و ادبیات نیز مرتبط دانست تا اسباب پیوند بین نسلی با تمدن و ذخائر بزرگ فرهنگی این مرز و بوم شکل بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، حجت الاسلام محمدحسین مدبر امروز چهارشنبه (۷ دی) در سمینار نقش بازآفرینی شهری در کاهش آسیب‌پذیری، مقاوم سازی بافت‌های فرسوده و نوسازی مردمی، ارتقا کیفیت محیط و زیست پذیری شهرها که در شهرداری جهرم برگزار شد، گفت: بازآفرینی اصطلاحی است که دامنه آن محدود به شهر و شهرسازی نیست.

 

امام جمعه جهرم افزود: این مهم را می توان به حوزه هایی چون فرهنگ و ادبیات نیز مرتبط  دانست تا اسباب پیوند بین نسلی با تمدن و ذخائر بزرگ فرهنگی این مرز و بوم شکل گرفته و نسل حاضر بیشتر با مفاخرکهن  فرهنگی خود و آثار ایشان آشنا شود.

 

حجت الاسلام مدبر عنوان کرد: بازآفرینی نه یک انتخاب که یک ضرورت‌ و البته کاری بس خطیر است و حتی آیاتی از قرآن کریم نیز آفرینش انسان را نمایی از بازآفرینی معرفی می کند.

 

وی اار کرد: به فعالین این حوزه توصیه می کنم با تلاش، احساس مسئولیت، برنامه ریزی و استفاده از نظرات کارشناسی و تجربه دیگران در امر مهمی چون بازآفرینی که بستر امنیت، رشد و تعالی یک جامعه را فراهم می کند، طرحی نو در افکنده و موفق باشند.

کد خبر 1242789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha