متولیان امر فکری به حال بی‌حجابی کنند تا شاهد برهنگی نباشیم

 سردار مسلمی گفت: ما به‌عنوان حافظان امنیت مردم وظیفه خودمان را انجام میدهیم اما مدیران کل صمت و گردشگری متولیان امر وقتی میبنند که بدحجابی تبدیل به بی حجابی شده است باید کاری کنند تا خدای ناکرده درباره برهنگی فریاد نزنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، سردار سیاوش مسلمی امروز(۱۰دی) در نشست قرارگاه عفاف و حجاب استان مازندران که در سالن شماره یک استانداری برگزار شد، با اشاره به پژوهش های نخبگان دانشگاهی و حوزوی در حوزه آسیب های اجتماعی و...، اظهار کرد: حقیقت بحث این که امروز گزارش و پژوهش زیاد داریم اما در حوزه اجرا مشکلاتی داریم که باید با قرائت درست قوانین و پژوهش های معتبر درصدد رفع مشلات و آسیب های اجتماعی باشیم.

 

فرمانده سپاه کربلا افزود: بررسی نقاط ضعف، فرصت‌ها و تهدیدات پیرامون مقوله آسیب های اجتماعی و عفاف و حجاب در سطح استان انجام شد و چهار راهبرد و ۶ الی ۱۰ اقدام اساسی برای تشکیلاتمان دیده شد و تعدادی کارگروه را مشخص کردیم.

سردار مسلمی یادآور شد: اولین راهبرد مبتنی بر احصای نظام مسائل، تعلیم و برون‌سازی عفاف و حجاب براساس آموزه های دینی است که به کارگروه تعلیم و تربیت مجموعه سپاه واگذار شده، راهبرد دوم ترویج فرهنگ عفاف و حجاب با تاکید بر نسل جوان که به کارگروه فرهنگی سپاه استان واگذار شده است.

 

وی ادامه داد: کارگروه سوم دسترسی آسان به پوشش عفیفانه با ساماندهی نظام طراحی، تولید، واردات و توزیع لباس و پوشاک بوده که مجموعه بسیج اقشار و اصناف در حال پیگیری آن است و موضوع جرم انگاری و هدفمند و پویا برای مقابله با بدحجابی یا همان بحث صلبی است که در این راهبرد دیده شده و مجموعه معاونت اجتماعی پیگیر این موضوع است.

 

سردار مسلمی تاکید کرد: یکی از اقدامات اساسی امر به معروف است که طرح آن خدمت استاندار مازندران تشریح شد، مقرر شد به صورت رزمایش در همه استان در ساعاتی از روز در خیابان‌هایی که افراد بدحجاب در آنجا حضور دارند به‌صورت تذکر کلامی و سپس رد شدن برگزار شود، فقط تذکر لسانی است.

 

وی با بیان اینکه در رابطه با تذکرات لسانی در شهرستان هایی همچون آمل و بابل، تاکنون درگیری در این رابطه نداشتیم، گفت: طبیعتا برخی افرادی که عمدا آمدند که حدود ۲درصد بیشتر نیستند مقاومت میکنند که برایشان پشتیبان تعرض ایجابی دیده شده که توسط مجموعه فراجا اتفاق می‌افتد، هماهنگی خوبی بین مجموعه استانداری و فرمانداری‌ها وجود دارد امیدوارم این طرح به‌خوبی اجرا شود.

 

سردار مسلمی با بیان اینکه برخی مسائل تا تبدیل به دغدغه و درد نشود به نتیجه نمی‌رسد، عنوان کرد: اینکه مسئول دردمند است خیلی خوب است، الان دیگر بدحجابی نداریم بلکه بی‌حجابی داریم، برخی از ادارات درست است مسئولان انقلابی دارند اما زیرمجموعه دولت اصلاحات هستند، در اکثر بانک‌ها، دانشجویان و مدارس معلمان خودشان در حال ترویج بی حجابی هستند.

 

فرمانده سپاه کربلای مازندران تاکید کرد: آقای استاندار ما در حوزه سلبی آخرین کار را داریم، اول ایجابی است، یکی از سیاست‌های ما باید این باشد که عفاف و حجاب اولویت باشد، ابلاغ کردن ساده توسط مسئولان کافی نیست، مدیرکل صمت باید برود ببیند در بازار چه خبر است؟ همکارانشان باید کار را تعطیل کرده و در خیابانها باشند، در حوزه گردشگری هم همینطور، آیا اقدام اساسی و نامه نگاری و توجیه مدیران منجر به این شده که یک نگهبان جلوی پنج گردشگر بی حجاب بایستد؟ پروانه کسب و ابزارها دست صمت است اما خبری از توبیخ و کار نیست.

 

وی ادامه داد: پول گرفتن برای ارائه مجوز هنر نیست، هنر این است که آیا پیرو اخذ این مجوز عملکرد مبتنی بر معیارها رعایت میشود یا نمیشود، مجوز را باید باطل کنید، ولی عزم جدی برای برخورد با این موضوع نیست، خیلی دور نیست، همین عید نوروز در این جلسه درباره برهنگی داد میزنیم، مگر میشود در مملکت اسلامی در بیمارستان‌ها کارکنان بی حجاب باشند؟

 

سردار مسلمی خاطرنشان کرد: باید به توجیه بپردازیم که این اشاعه فرهنگ غرب است، جناب آقای استاندار شما دغدغه مند هستید و این بسیار ارزشمند است ولی این باید به یک لایه پایین تر و مدیران میانی انتقال پیدا کند، گفته شده در بانک‌ها به افراد بدحجاب و بی حجاب خدمات بهتری میدهند برخی از بازاریان به بانوان باحجاب خدمات نمیدهند بنده اگر جای مدیرکل صمت بودم گریه میکردم، ما ۶۰ روز آماده باش ۱۰۰درصدی داشتیم وظیفه ما تامین امنیت مردم است و نوکری مردم را میکنیم، شما هم وقتی میبینید بدحجابی تبدیل به بی حجابی شده باید اقدام خارق العاده ای انجام دهید اقدام شما چیست؟ بگویید. بنده به واسطه جایگاه بسیج همه ادارات را رصد میکنم خواهشم این است که عنایت داشته باشیم تا خدای ناکرده در آینده  اینجا دور هم درباره برهنگی حرف نزنیم.

کد خبر 1243576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha