حلقه مفقوده دولت جهاد تبیین است

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد، حلقه مفقوده دولت را جهاد تبیین دانست و گفت: این تریبون، تریبون مردم است و باید مشکلات بازگو شود؛ باید به مردم بگویید چرا قیمت‌ها مهار نمی‌شود، مردم فهیم ما با متوجه شدن علل این موضوع، حتما همراهی خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، حجت‌الاسلام سید محمدنبی موسوی‌‌فرد،امروز جمعه (۲۳ دی) در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اهواز، با تبریک ولادت حضرت فاطمه (س) و روز زن، با تاکید بر جهاد تبیین، اظهار کرد: مقام ‌معظم رهبری بارها بر جهاد تبیین تاکید کردند و علاج وسوسه تحریف را تبیین دانستند.

 

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، با بیان اینکه تبلیغات در رأس نقشه‌های دشمن قرار دارد و علاج آن، جهاد تبیین است، افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری نمی‌توان وسوسه‌ای که جوانان و نوجوانان را به سوی دیگر می‌کشاند، با باتوم و فشار حل کرد بلکه تنها تبیین می‌تواند آن را حل کند.

 

وی حلقه مفقوده دولت را جهاد تبیین دانست و اضافه کرد: این تریبون، تریبون مردم است و باید مشکلات بازگو شود؛ باید به مردم بگویید چرا قیمت‌ها مهار نمی‌شود، مردم فهیم ما با متوجه شدن علل این موضوع، حتما همراهی خواهند کرد.

 

امام‌ جمعه اهواز، با اشاره به اینکه این‌ گرانی‌ها اختصاص به ایران ندارد و کل اروپا نیز مشاهده می‌شود ولی آنجا این گونه گرانی‌ها افسار گسیخته نیست، تصریح کرد: در این راستا باید چند کار انجام شود؛ اول اینکه دلال‌ها و واسطه‌ها که اینگونه زندگی و معیشت مردم را به بازی می‌گیرند باید مدیریت شوند و با آنها برخورد قاطع صورت گیرد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود، بر شناسایی آسیب‌ها و آفت‌های و سودمندی و فواید زبان تاکید کرد و ادامه داد: علت اینکه بسیاری از فرمایشات معصومین (ع) را خوب درک نمی‌کنیم، عدم معرفت به رسالت و جایگاه زبان است.

 

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد، با بیان اینکه امیر‌المؤمنین علی (ع) از نشانه‌های ایمان را کنترل زبان می‌داند، اذعان کرد: بیشتر از اینکه انسان حرف زدن را یاد بگیرد، باید هنر سکوت کردن، گوش دادن و استفاده نکردن از زبان را بیامورد.

 

وی با اشاره به اینکه بر اساس روایتی از امام علی (ع) همه ما نیازمند عقلانیت هستیم، تاکید کرد: اینکه انسان عاقل، پرتلاش و نخبه باشد اما با وجود دارا بودن همه این شرایط، نیازمند ادب و مهارت کلامی است.

 

کد خبر 1243808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha