حرکت در مسیر کمال، سردار دلها را به یک مکتب و الگو تبدیل کرد

سردار قربانی، با بیان اینکه حرکت در مسیر کمال، سردار دلها را به یک مکتب و الگو تبدیل کرد، گفت: شهید سلیمانی در میدان نبرد علاوه بر هدایت مقاطع مختلف عملیاتی از طریق استقرار در قرارگاه‌ ها در نهایت شجاعت و بی‌باکی همیشه، شخصا در خط مقدم حضور داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، سردار پاسدار مرتضی قربانی، امروز دوشنبه (۱۲ دی) در آئین نخستین یادواره ۶ هزار شهید دوران دفاع مقدس شهرستان های آبادان و خرمشهر که با حضور خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران، مسئولان و مدیران دستگاه های آبادان و خرمشهر در سالن همایش های ۷۰۰ نفره منطقه آزاد اروند برگزار شد، با بیان اینکه مردم آبادان و خرمشهر در دوران دفاع مقدس در کنار رزمندگان بودند و با مقاومت خود مانع پیش روی دشمن شدند، اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی به دست توانمند امام راحل و هدایت مقام معظم رهبری به اوج رسید و این نظام نوپا در آغاز راه توانست دست طمع دشمنان را کوتاه و توطئه‌های آنان را نقش بر آب کند.

 

مشاور عالی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، افزود: رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس خانه به خانه و کوچه به کوچه با دشمن جنگیدند و با وجود همراهی بسیاری از کشورها با دشمن متجاوز، همه مردم ایران به ویژه مرزنشینان از مرزهای کشور جانانه دفاع کردند.

 

وی عراق، سوریه، یمن، لبنان و غزه را جبهه امروز رزمندگان اسلام برشمرد و تصریح کرد: جبهه امروز ما به جایی رسیده که موشک‌های رزمندگان لبنانی به قلب رژیم جعلی صهیونیست اصابت می‌کند.

 

سردار قربانی بر ضرورت هوشیاری در مقابل تهاجم اقتصادی دشمنان تاکید کرد و ادامه داد: دشمن به دنبال بحران آفرینی از طریق فشار اقتصادی است اما همانگونه که در جنگ تحمیلی مقابل دشمن ایستادگی کردیم این بار هم در برابر فشار اقتصادی و تحریم دشمن پیروز خواهیم شد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ویژگی های شخصیتی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، خاطر نشان کرد: حرکت در مسیر کمال، سردار دلها را به یک مکتب و الگو تبدیل کرد.

 

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با بیان اینکه سردار سلیمانی به دانش رزم کاملا مسلط بود، عنوان کرد: ایشان برای کسب این دانش و مهارت دقیق و حساس، به طور کاربردی در میدان نبرد حضور داشت و با زوایای مختلف و پیچیدگی‌های آن آشنا شد.

 

وی به آزمودن میدان‌های عمده رزم توسط سردار سلیمانی نیز اشاره کرد و گفت: میدان دفاع مقدس، میدان مبارزه با اشرار مسلح و سرانجام میدان مبارزه در عرصه فرا مرزی و منطقه‌ای در عراق و سوریه، در مقابل جریان سفاک داعش با همه پشتیبانی‌ها از سوی قدرت‌های استکباری، سه میدان رزم موفقیت آمیز حضور سردار دلها بود.

 

سردار قربانی، یکی دیگر از ابعاد و ویژگی های منحصر به فرد شهید سلیمانی را روحیه سلحشوری و جنگندگی عنوان کرد و یاد آور شد: شهید سلیمانی در میدان نبرد علاوه بر هدایت مقاطع مختلف عملیاتی از طریق استقرار در قرارگاه‌ ها در نهایت شجاعت و بی‌باکی همیشه، شخصا در خط مقدم حضور داشت.

 

کد خبر 1244068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha