مسلمانان خواستار گنجاندن آموزش اسلام در مدارس اوگاندا شدند

مسلمانان منطقه «بوشنی بزرگ» در اوگاندا از دولت خواسته اند تا تدریس اسلام را در برنامه درسی مدارس بگنجاند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « monitor»، مسلمانان منطقه «بوشنی بزرگ» در اوگاندا از دولت خواسته اند تا تدریس اسلام را در برنامه درسی مدارس بگنجاند.

 

مسلمانان معتقدند که آموزش اصول و ارزش های اسلامی در اکثر مدارس نادیده گرفته شده است در حالی که گنجاندن تدریس اسلام می تواند به تربیت کودکان مسئول کمک کند.

 

گروهی از مسلمانان این اظهارات را در مسجد مرکزی بوشنی در جریان ادای سوگند رهبران مسلمان در شورای عالی مسلمانان اوگاندا بیان کردند.

 

«حسن بساججبالابا»، رئیس شورای عالی مسلمانان بوشنی گفت که هدف از آموزش اسلامی ،پرورش کودکان مجهز به مهارت هایی برای داشتن یک زندگی سالم و درست است.

 

وی گفت: بازگرداندن معارف اسلامی در مدارس به ما کمک می‌کند تا افرادی با آشنایی کامل به قرآن قرآن داشته باشیم و این امر باعث می‌شود رهبران خوبی در تمام سطح کشور حضور داشته باشند.

 

بساججبالابا که یک تاجر مشهور نیز هست گفت که در سال جدید میلادی از ساخت 15 مسجد در منطقه مسلمانان بوشنی بزرگ که شامل بوشنی، روبیریزی، میتوما و بوهویجو است، حمایت خواهد کرد.

 

«شیخ کادویو موسیگیه»، کمیسر مناطق انتخاباتی آنکوله و کیگزی، گفت: در جریان انتخاباتی که در ماه گذشته برگزار شد آنها با چالش‌هایی مواجه شدند، به‌ویژه از ناحیه بوشنی که در آن برخی از مساجد اجازه شرکت در فعالیت های انتخاباتی را نداشتند.

او از همه رهبران مذهبی خواست تا برای توسعه وحدت در جامعه تلاش کنند.

 

موسیگیه از همه افراد جامعه درخواست کرد تا از آموزه های اسلام و قرآن پیروی کنند چرا که این آموزه ها انسان را راهنمایی می کنند گه چگونه در میان چالش ها زندگی کند.

کد خبر 1244300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha