ترور شهید حاج قاسم سلیمانی مغایر با منشور سازمان ملل بوده است

آسیابی گفت: ترور شهید حاج قاسم سلیمانی مغایر با منشور سازمان ملل بوده و مصداق تروریسم دولتی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، حیدر آسیابی امروز (سه شنبه 13 دی) در مراسم سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در دانشگاه منابع طبیعی گرگان با اشاره به اینکه حاج قاسم سلیمانی یک مجاهد فی سبیل الله بود و چهل سال از عمر خویش را صرف دفاع از اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرد، به بیان خصوصیات فردی و اخلاقی ایشان از جمله تواضع و فروتنی، نبوغ نظامی در بحث تسلط به دانش رزمی به صورت میدانی، اخلاص، ارادت و تمسک ایشان به اهل بیت (ع)، ولایت مداری و توقف ناپذیری در حرکت‌های میدانی ایشان پرداخت.

 

رئیس کل دادگستری گلستان با تحلیل و بررسی ابعاد حقوقی ترور شهید قاسم سلیمانی، گفت: در عرصه بین‌المللی همکاری‌های نظامی یک اصلی شناخته شده است و ترور شهید حاج قاسم سلیمانی مغایر با منشور سازمان ملل بوده و مصداق تروریسم دولتی است.

 

وی با اشاره به اقدامات قضایی و حقوقی صورت گرفته در خصوص ترور شهید قاسم سلیمانی، افزود: به منظور پیگیری قضایی این ترور، یک پرونده قضایی در کشور ایران و  یک پرونده قضایی در کشور عراق و یک کمیته مشترک بین دو کشور تشکیل شده‌ و با توجه به دشوار بودن دسترسی به متهمان پرونده، روند پیگیری این پرونده با سرعت کمتری در حال انجام است.

 

آسیابی با اشاره به حوادث اخیر کشور، مرگ مهسا امینی را بهانه‌ای برای ایجاد اغتشاش در کشور بیان کرد و گفت: وجه تمایز کشور ایران با سایر کشورها حفظ حجاب است و رعایت مقررات اجتماعی در زندگی روزمره، امری واجب محسوب می‌شود.

 

وی افزود: در کشورهای کانادا، فرانسه و انگلیسی که خود را مهد آزادی بیان می‌نامند، مسئولان کشور دستور به سرکوب معترضین صنفی می‌دهند اما همان مسئولان، از اغتشاشات صورت گرفته در کشور ایران حمایت می‌کنند.

 

آسیابی تاکید کرد: در کشور هیچ فردی بر اثر تیراندازی مستقیم نیروهای انتظامی کشته نشده و دشمن با پروژه کشته‌سازی به دنبال ایجاد برهم زدن آرامش روانی و تحریک جامعه است.

 

وی افزود: خوشبختانه هوشیاری و بصیرت مردم و جدا شدن صف معترضین از اغتشاشگران باعث ایجاد آرامش در جامعه شد.

 

کد خبر 1244385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha