۲۲ هنرمند نقاش، تصویر ساز و گرافیست در «سروقامتان تهران» برای شهدا تصویر سازی می کنند

مدیر عامل مؤسسه فرهنگی هنری نام گفت: در پروژه «سروقامتان تهران» ۲۲ هنرمند نقاش، تصویر ساز و گرافیست با سبک کاری خود برای شهدا تصویر سازی می کنند.

 

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، ویژه‌برنامه «سروقامتان تهران» به منظور پاسداشت مقام شهدا و زنده نگاه‌داشتن یاد و نام اسطوره‌های ایران اسلامی به همت سازمان زیباسازی شهر تهران و مؤسسه فرهنگی هنری نام اجرایی شده است و قرار است 22 هنرمند بر روی ابردیوارهای 22 منطقه تهران نام شهدای هر منطقه را طراحی کنند، درباره اهداف برگزاری ویژه‌برنامه «سروقامتان تهران» با «محمد زرویی نصرآباد»، مدیر عامل مؤسسه فرهنگی هنری نام  به گفتگو نشسته ایم که در زیر می آید:

 

ایده شکل گیری ویژه‌برنامه «سروقامتان تهران» چگونه بود؟

ایده پروژه «سروقامتان تهران»زمانی شکل گرفت که موسسه فرهنگی و هنری نام  تصمیم داشت آثار هنرمندان نقاش و تصویرساز را به صورت خاص بر دیواره های شهری با اسامی شهدا اکران کند؛  در جلسه ای این ایده را با سازمان زیباسازی شهر تهران مطرح کرد و مورد قبول  واقع شد و پس از پیش تولید آثار شورای تخصصی آن شکل گرفت.

شورای تخصصی این رویداد متشکل از چه هنرمندانی است؟

شورای هنری این رویداد  متشکل از مصطفی گودرزی، غلامعلی طاهری و محمدرضا دوست محمدی است.

 هنرمندان دعوت شده در این رویداد بیشتر از کدام رشته های هنری هستند؟

 پس از تشکیل شورای هنری رویداد از هنرمندان رشته های نقاشی، گرافیک، تصویرسازی دعوت کردیم که آثارشان را متناسب با موضوع این رویداد که شهدا هستند ارسال کنند که برخی از آنها کارهایی را که طراحی کرده بودند به دبیرخانه فرستادند و برخی در حال طراحی هستند؛ این آثار پس از یک داوری و نظارت کلی  انتخاب و سپس بر ابردیوارهای مناطق 22 گانه شهر تهران اکران می شوند.

 

چگونه شهدا در آثار  هنرمندان نقاش، تصویر گر و گرافیست حاضر در این رویداد تبلور پیدا می کند؟

هر هنرمند با همان المان ها و رویکردی که در خلق هنری داشته در این رویداد متناسب با موضوع اثرش را خلق  می کند و سپس نام شهدای هر منطقه بر روی این اثر قرار می گیرد، در واقع هر هنرمند با سبک کاری خود این آثار را خلق و اسامی شهدا را در آن جانمایی می کند و خود هنرمند هم اثر را امضا خواهد کرد و بعد هم آن اثر هنری به روی دیوار می رود.

 

این آثار با موضوع شهدا خلق می شوند آیا قرار است به خانواده های شهدا اهدا شوند؟

این آثار به مساجد و خانواده شهدای هر منطقه اهدا می شوند.

 

آیا نمایشگاهی از  آثار ویژه‌برنامه «سروقامتان تهران» برپا می شود؟

بله؛ قبل از اینکه آثار به دیوار برسند نمایشگاهی از این آثار در گالری برگ برپا می شود.

 

با توجه به اینکه آثار این رویداد در ابعاد بزرگ خلق می شوند هنرمندان تکنیک خاصی برای خلق این آثار بکار می برند؟

 این آثار برای ابر دیواره  ها که متراژ بالای 200 متر دارند خلق می شوند و هر هنرمند با تکنیک مخصوص خود این آثار را خلق می کند.

 

این رویداد شباهتی با طرح نگارخانه ای به وسعت یک شهر دارد؟

خیر ، سازمان زیبا سازی شهر تهران یک کار دیگری  امسال انجام داد  و آن هم  انتشار آثار هنر معاصر بر روی دیوار های شهر بود که  تاکنون  در همین راستا بر روی 200 دیوار  آثار خاصی را منتشر کرده است.

 

 برای در امان ماندن این آثار از گزند آسیب های آب و هوایی چه اقدامی انجام می دهید؟

 نگاه اداره نقاشی سازمان زیبا سازی شهر تهران بر این بود که آثار هنری که خلق می شود، حفظ شوند.دوستان هنرمندی که روی دیواره ها کار می کنند از رنگ های صنعتی  استفاده می کنند که کمتر احتمال خرابی آنها وجود داشته باشد.  بنابراین پیش از تولید این آثار در سفارشی  به هنرمندان توصیه  شده که از رنگ هایی استفاده  کنند که کمتر آسیب پذیر باشد .

کد خبر 1244680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha