درخواست هنیه از کشورهای اسلامی برای نجات مسجد الاقصی

«اسماعیل هنیه» در یاداشتی از مسئولان کشورهای عربی و اسلامی خواست تا موضوع روشنی درقبال اقدامات رژیم صهیونیستی علیه مسجد الاقصی اتخاذ کنند و تلاش خود را برای نجات این مسجد به کار بگیرند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از آناتولی، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس امروز(چهارشنبه 14 دی 1401) در یاداشتی که به رهبران و مسئولان عرب و مسلمان ارسال شد، به بیان سیاست دولت جدید رژیم صهیونیستی درقبال مسجد الاقصی و برنامه‌های این رژیم برای کنترل کامل آن، پرداخت.

 

هنیه در این یاداشت نوشت: ما می خواهیم خطری قریب الوقوع  پیش روی شما قرار دهیم که مقدسات ما و در راس آن مسجد الاقصی در فلسطین را تهدید می کند که دولت صهیونیستی راست افراط کارحمله به مقدسات را برعهده دارد.

 

وی افزود: دولت کنونی اسرائیل سطح تنش‌ها را با یوش ایتامار بن غفیر، وزیر صهیونیستی به مسجد الاقصی با انگیزه‌های مذهبی و سیاسی بالا برد.

 

هنیه معتقد است که اظهارات نژادپرستانه بن غفیر نشان دهنده نیت اشغالگران با دولت افراطی است که درصدد تحمیل حاکمیت خود بر مسجد الاقصی است.

 

رئیس دفتر سیاسی حماس، این رویدادها را تحول خطرناکی دانست که نمی توان درقبال آن سکوت کرد یا پذیرفت. همچنین نسبت به انفجار رویارویی جدید در فلسطین هشدار داد که برای منطقه عواقب دارد.

 

هنیه گفت: ملت فلسطین و مقاومت هرگز کنترل الاقصی یا تقسیم آن و تبدیل آن به یک عمل انجام شده را نمی پذیرد.

 

وی از رهبران و مسئولان خواست تا موضوع روشنی درقبال اهداف شوم دولت مذهبی افراطی رژیم صهیوینستی  اتخاذ کنند که موج جدید استعماری شهرک نشینان را براساس دیدگاه ایدئولوژیکی تلمودی راه انداخته است و هدف حذف حقوق ملت فلسطین و کنترل سرزمین آنها و یهودی سازی مقدسات این سرزمین است.

 

هنیه تاکید کرد: این سطح از حملات سازماندهی شده توسط گروه‌های شهرک نشین و افراط گرایان صهیونیست با نظارت و  حمایت دولت اشغالگر و سرویس های امنیتی این رژیم انجام می شود.

 

وی همچنین از کشورهای عربی و اسلامی خواست تا با تمام ابزار موجود برای نجات الاقصی تلاش کنند.

کد خبر 1244702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha