ایجاد منطقه درآمد پایدار برای مساجد، بهترین راهکار حل مشکلات مالی مسجد است

آیت الله خاتمی با بیان اینکه ایجاد منطقه درآمد پایدار برای مساجد بهترین راهکار برای حل مشکلات مالی مساجد است، بر ضرورت پخش اذان و اقامه نماز صبح در مساجد تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، آیت الله علی خاتمی عصر امروز در یکصد و دوازدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان زنجان اظهار کرد: متاسفانه نبود بودجه از انتقادات حوزه فرهنگی بوده و هست ولی باید به این موضوع توجه کرد که انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی است.

 

امام جمعه زنجان با بیان اینکه کار فرهنگی نمود مادی اقداماتی است که در کشور انجام می شود است، گفت: 18 دستگاه فرهنگی مستقیما برای کار فرهنگی بودجه دریافت می کنند و حتی بودجه جاری ما نوعی بودجه فرهنگی است.

 

وی با یادآوری اینکه نگاه این چنینی به فرهنگ درست نیست و مدیران باید دیدگاه خود را نسبت به این قضیه اصلاح کنند، خاطرنشان کرد: در سنوات گذشته به منظور بررسی وضعیت استان اقدامات خوبی انجام شد به گونه ای که در یک طرح پژوهشی نقاط قوت و ضعف فرهنگ استان شناسایی و برای آن راهکار ارائه شد.

 

نماینده ولی فقیه در استان با یادآوری اینکه کار تربیت کار و انسان سازی، سبک زندگی و رفتارهای ما نمود فعالیت های فرهنگی در جامعه است، افزود: نمود فرهنگ را می توان در فعالیت های روزانه افراد مشاهده کرد.

 

امام جمعه زنجان در ادامه از عدم پخش اذان در برخی از مساجد انتقاد کرد و گفت: لازم است تا خدام مسجد در اذان صبح را با صدای آرام در مسجد پخش کنند.

 

آیت الله خاتمی به موضوع حجاب به عنوان یک ضرورت که در قانون اساسی نیز به آن اشاره شده است تاکید کرد و گفت: مقام معظم رهبری در تعبیری در جمع علما فرمودند: ضعف حجاب درست نیست ولی نمی شود این فرد را از دایره انقلاب خارج کرد به همین منظور کمیسیونی برای رسیدگی به موضوع بدحجابی در زنجان تشکیل شود.

کد خبر 1244717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha