آماری از والدین چند شهید در خراسان جنوبی

نوفرستی گفت: ۴۸ نفر از والدین شهید خراسان جنوبی ۲ شهید و یک نفر از هم آنها، سه شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده‌اند.

ابوالفضل نوفرستی در گفتگو با خبرنگار شبستان با اشاره به ۱۳ جمادی‌الثانی، روز تکریم مادران و همسران شهدا اظهار داشت: در تقویم رسمی کشور روز وفات حضرت ام البنین (س) به نام روز تکریم مادران و همسران شهدا نامگذاری شده است.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی با بیان اینکه حضرت ام‌البنین (س)، همسر امام علی(ع) و مادر چهار شهید هستند، ادامه داد: ایشان در ولایتمداری و تبعیت از امام زمان خود و تربیت نسل ایثارگر بسیار زبانزد بود.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه مراسم تکریم از مادران و همسران شهیدان در طول سال به مناسبت‌های مختلف با حضور مسئولان استانی و کشوری انجام می‌شود، افزود: اما امروز (۱۵ دی) در هیات کهف الشهدای بیرجند با حضور مسئولان کشوری و استانی مراسم تکریمی برای این بانوان برگزار می‌شود.

 

نوفرستی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۴۳ همسر شهید، ۷۲۰ مادر شهید، ۳۰۵ پدر شهید، ۴۹۷ دختر و ۵۰۸ پسر شهید داریم،‌ افزود: همچنین ۴۸ نفر از والدین شهید استان ۲ شهید و یک نفر از هم استانی های خراسان جنوبی، سه شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده‌اند.

 

وی در ادامه به تالیف کتاب «کرامات شهدای خراسان جنوبی» اشاره کرد و با بیان اینکه برخی از کرامات شهدای دیگر استان‌ها نیز در این کتاب درج خواهد شد، از خانواده معظم شهدا و ایثارگران و جانبازان خواست اگر خاطراتی از کرامات شهدا دارند،‌ در اختیار این اداره قرار دهند.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بسیاری از والدین شهدا در سنین بالایی قرار دارند، مقرر شده است که خاطرات آنها با همکاری صدا و سیما ثبت و ضبط شود.

 

وی در پایان با بیان اینکه یکی از خانواده استان خراسان جنوبی «شهیدان پارسا» سه نفر از عزیزان خود را تقدیم اسلام و انقلاب کرده‌اند، خاطرنشان کرد: همچنین در حال حاضر ۱۶ نفر از مادران ۲ شهید استان (بیرجند ۵ شهید، قاین ۳ شهید، زیرکوه- طبس و فردوس هر کدام ۲ شهید و بشرویه و سرایان هر کدام یک شهید) در قید حیات هستند.

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1244748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha