اخلاص و کار تشکیلاتی قوی از عوامل مهم توفیق مواکب حسینی است

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) گفت: در کنار اخلاص و توسل، کار تشکیلاتی قوی از جمله عوامل مهم توفیق مواکب حسینی به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان قم، آیت الله سیدمحمد سعیدی امروز(پنجشنبه ۱۵دی ماه) در مراسم تکريم خادمان اربعين حسيني با عنوان «مواکب باب‌ نجاة‌الامه» که با حضور حجت الاسلام والمسلمین خداداده رییس ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم همزمان با دهه بصیرت در حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد، ضمن گرامیداشت سالروز رحلت حضرت ام البنین(س) اظهار داشت: ادب و ایثار این بانوی بزرگ، حقیقتاً بهترین الگو برای همه مادران جامعه ماست و مادران و همسران شهدا به معنای واقعی کلمه به حضرت ام البنین(س) تأسی کرده اند که توانسته اند این گونه صبورانه و فداکارانه به اهداف اسلام و انقلاب و مکتب خدمت کنند.

وی همچنین ضمن گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سردار دلها، حاج قاسم سلیمانی گفت: شهید سلیمانی با دو بال اخلاص و توسل، گذشته از دیگر ویژگی ها و شاخصه های ممتازی که در وجود ایشان بود، نشان داد که چگونه می توان خدایی شد و در راه خدای متعال به مقام رضا و فنا رسید.

وی افزود: ایشان شخصیتی بود که هم کار را خوب انتخاب می کرد و هم کار را خوب برای خدا انجام می داد و این معنی اخلاص است، چه آن که حاج قاسم به شهدای کربلا و امام حسین(ع) اقتدا کرده بود و در زندگی مجاهدانه و مخلصانه خود ثابت نمود که رهروی صدیق راه عاشوراییان و کربلاییان است.

امام جمعه قم همچنین بیان داشت: صدالبته که در کنار اخلاص توسل هم بسیار مهم است، کما این که حاج قاسم خیلی اهل توسل به اهل بیت(ع) بود و به ویژه ارادت خاصی به حضرت فاطمه زهرا(س) داشت.

وی گفت: به کوری چشم دشمنان، تأثیر شهادت ایشان حتی بیشتر از حضور و فعالیشان در این دنیا بوده و قطعاً دشمنان از شهید سلیمانی بیشتر از سردار سلیمانی باید بهراسند.

وی در ادامه ضمن تقدیر از فعالیت مخلصانه دست اندرکاران خادمان اربعین و مواکب حسینی ابراز داشت: مصداق کامل خیر کثیر و کوثر، حضرت زهرا(س) است و این مواکب نیز از مصادیق خیر کثیر به شمار می رود چرا که ریشه در فرهنگ و باورهای فاطمی دارد. در واقع شما ذیل مکتب حضرت زهرا(س) و کوثر قرار گرفته اید و حقیقتاً باید قدردان این نعمت بزرگ باشید.

آیت الله سعیدی همچنین با اشاره به پربرکت و هدفدار بودن خدمات مادی و فرهنگی مواکب حسینی گفت: خدمات مخلصانه مردم عراق در ایام اربعین به زوار حقیقتاً قابل توصیف نیست و این نشان دهنده عمق باور و عشق آنان به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است.

وی افزود: به لطف الهی، در کنار فعالیت های مرسوم ،کارهای فرهنگی و خدمات اجتماعی نیز در مواکب انجام می شود و این مساله ریشه در سیره پیامبر و اهل بیت (ع) دارد که حتی در غذا دادن نیز توجه به کار فرهنگی و تربیتی صورت می گیرد و این در حالی است که در دنیای امروز و به خصوص متأثر از سبک زندگی جدید کمتر به این مباحث توجه می شود.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) خاطرنشان کرد: فعالیت های شما همه ریشه در محبت و ارادت نسبت به حضرات معصومین(ع) دارد و کانون های فرهنگی مساجد در بحث تکریم خادمان اربعین، حقیقتاً کار بسیار مهم و ارزشمندی را انجام می دهد که بسیار هم قابل تقدیر است.

وی گفت: در کنار این که می کوشید نیت انجام کارها خالصانه تر باشد، تلاش کنید که فعالیت هایتان شبکه ای باشد و البته این سخن منافات با کار خودجوش مردمی ندارد و لذا این طور نیست که برخی می گویند کار هیئتی یعنی فعالیت بی نظم و بی برنامه بلکه اتفاقاً فعالیت هیئات جزو بهترین کارها و بر اساس تقسیم وظایف انجام می شود. در کار هیئتی ضمن تأکید بر اخلاص ، نظم و مدیریت قوی وجود دارد و فعالیت ها به شکل منسجم به سرانجام می رسد.

امام جمعه قم بیان داشت: خدمتگزاران در کانون های مساجد باید بدانند که این مراسم ها راهگشای دنیا و آخرت آن ها به شمار می رود و این را هم بدانید که خدای متعال با همین موکب ها و فعالیت ها، خیر دنیا و آخرت را به شما داده و شما را در مسیر سعادت قرار داده است.

وی افزود: از سوی دیگر با این کارها می توان پیام نهضت امام حسین (ع) را به دنیا رساند و لذا بکوشید که کلام و سیره نورانی سیدالشهدا(ع) را در قالب فعالیت کانون های مساجد نشر و تبیین نمایید. آیت الله سعیدی در خاتمه گفت: کار برای خدا و برای کسب رضای الهی و در مسیر محبت اهل بیت(ع) خستگی ندارد هر چند که سختی ها و موانعی ممکن است بر سر راه باشد اما در نهایت همه اش شیرین و لذت بخش است چون نیت الهی است.

.............

فاطمه عسگری

کد خبر 1244907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha