انبیا الهی با هدف نظام سیاسی و شکل‌گیری آن مبعوث شده‌اند/قول سدید  از ویژگی‌های سردار سلیمانی

حجت الاسلام ابوترابی فرد با بیان اینکه سیاست کلان ترین حوزه مرجع است و حضرت علی (ع) نیز به این امر تاکید دارند، گفت: انبیا الهی با هدف نظام سیاسی و شکل‌گیری آن مبعوث شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام  سید محمدحسن ابوترابی‌فرد، امام جمعه موقت تهران امروز (جمعه ۱۶ دی) در خطبه های نماز جمعه با بیان اینکه تقوا برای همه مردم به ویژه حکمرانان در نظام اسلامی است به تشریح بخشی از بیانات حضرت علی (ع) درباره منشور حکمرانی پرداخت و گفت: در این بیانات دو اصل مهم است، اصل اول اینکه تبیین این حقیقت که سیاست ابزاری است برای پاسداری از حقوق انسان‌ها و جامعه انسانی و ابزاری برای فراهم آاوردن ابزار تعالی انسان‌ها است.

 

 

وی با بیان اینکه فراهم آوردن سیاست نظارت مردم بر مسئولان و شنیدن نقد مردم بخشی از حکمرانی است، گفت: سیاست کلان ترین حوزه مرجع است و حضرت علی (ع) نیز به این امر تاکید دارند بر این اساس تنظیم و تعادل دیگر حوزه‌های زندگی با تعادل نظم سیاسی ارتباط مستقیم دارد از این روست که می توان به این نتیجه رسید که انبیا الهی با هدف نظام سیاسی و شکل‌گیری آن مبعوث شده‌اند.

 

 

حجت الاسلام ابوترابی فرد با بیان اینکه حضرت علی (ع) بر این اصل در حکمرانی تاکید داشتند که انسان آراسته به تربیت دینی باید مظهر رحمت و مظهر علم و حکمت خدای متعال باشد، گفت: مدیرانی که در لایه‌ها و راس قدرت در نظام اسلامی و دینی قرار می‌گیرند باید در حوزه نظر مظهر علم و حکمت و در حوزه عمل مظهر رحمت رحمانیه خدا باشند.

 

 

خطیب موقت نماز جمعه تهران بر این امر اشاره داشت که مدیران و مسئولان در همه رده‌ها باید تلاش کنند در آراسنگی به علم و حکمت و کمالات انسانی به خدای سبحان نزدیک شوند، علی (ع) را مقتدا و پیشوا قرار دهند و افزود: اد: مسئولان باید حواسشان باشد چرا که مردم آن‌ها را با سخنان زمان انتخابات مورد نقد قرار می‌دهند و انسان باید قول سدید داشته باش.

 

 

وی در توضیح بیشتر در این زمینه گفت:‌ سخنان و قول‌های زمان انتخابات برای مردم مطالباتی به وجود می‌آورد که در کوتاه‌مدت دست نیافتنی نیست، برای آن‌ها مطالباتی به وجود می‌آ‌ورد که نیازمند زمان است. باید مراقب بود و ما مسئولین  با سخنان خود مورد قضاوت مردم قرار می‌گیریم.

 

 

 حجت الاسلام ابوترابی فرد در تشریح ویژگی های مدیر و حکمران کارآمد از منظر اسلام به برخی از ویژگی های سردار سلیمانی اشاره کرد و گفت‌: قول سدید و سخن برآمده از علم و متکی بر برهان از ویژگی‌های سردار شهید قاسم سلیمانی بود.

 

 

وی در بخش دیگری از خطبه های امروز نماز جمعه تهران با بیان اینکه عدالت دستاورد تربیت دینی  و آراستگی به علم  است، افزود: انسان‌های عادل آفریننده سرمایه اجتماعی هستند. سردار سلیمانی که یکی از بزرگترین ارکان سرمایه اجتماعی است در پرتو تربیت دینی در این جایگاه قرار گرفتند. حاج قاسم می‌گفت که جامعه ما خانواده ماست، این‌ها مردم ما هستند باید راه افتاد بین مردم و آن‌ها را جذب کرد. حاج قاسم دغدغه مردم و استحکام نظام اسلامی را داشت، جذب حداکثری نتیجه تربیت دینی است.

 

 

حجت الاسلام ابوترابی فرد با بیان اینکه اندیشه سردار سلیمانی باعث افزایش سرمایه اجتماعی نظام می‌شود، تاکید کرد: افزایش سرمایه اجتماعی باید در دستور کار مسئولان قرار بگیرد. شهید سلیمانی دغدغه این را داشتند که کسی از قطار انقلاب جا نماند، این نگاه بود که حاج قاسم را در بیابا‌ن‌های سایر کشورها برد، حاج قاسم دغدغه رهایی ملت ها را داشت، همانقدر که دلش برای جوانان کشورمان می‌تپید دلش برای بقیه جوان‌های سراسر دنیا نیز می‌تپید. حاج قاسم‌ها و سید حسن نصرالله‌ها  تربیت یافتگان مدرسه‌ای هستند که مربی آن رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

 

 

وی در ادامه با بیان اینکه دفاع مقدس محصول نظام خانواده است، گفت: خانواده شهدا بزرگترین سرمایه اجتماعی این کشور هستند.

 

 

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه مادر از نگاه محققین رکن و رمز پایداری خانواده است، افزود: امروز تمام سرمایه اجتماعی ما بر شانه استوار بانوانی است که نشان دادند پیوندی ناگسستنی با ارزش‌های اسلامی، اخلاقی و ملی دارند. پایه و اساس سرمایه اجتماعی ما نهاد خانواده است و بانوان عمود این خیمه هستند.

 

 

حجت الاسلام ابوترابی فرد بر این موضوع تاکید داشت که دفاع مقدس را نهاد خانواده خلق کرد و افزود: شهید سلیمانی‌ها، شهید صیادشیرازی‌ها، شهید فلاحی‌ها، شهید طهرانی‌مقدم‌ها و شهید باکری‌ها تربیت‌یافتگان مدرسه‌ای هستند که رکن آن مادران و همسران فداکار هستند.

 

 

کد خبر 1244983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha