برگزاری مراسم شادپیمایی ویژه روز میلاد حضرت زهرا (س)

مظفری گفت: به مناسبت میلاد حضرت زهرا (س) و روز زن برنامه کاشت بذر به همراه شادپیمایی کوهستانی در ارتفاعات بوستان «دراک» با حضور اقشار مختلف خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، روح الله مظفری، امروز یکشنبه (۱۸ دی) در مراسم کاشت بذر گیاهان بومی در ارتفاعات بوستان «دراک» با بیان اینکه طرح آبخیزداری برای حفاظت از فضای سبز و پوشش گیاهی منابع اب و خاک ارتفاعات پیرامون شهر شیراز انجام می شود، گفت: یکی از پیشنهادات طرح آبخیزداری اجرای عملیات بیولوژیک یا زیستی شامل کاشت بذر و یا نهال است که بذر منطبق با پوشش منطقه کاشت می شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سیز شهری شهرداری شیراز ادامه داد: امروز در ارتفاعات دراک با تکیه بر مشارکت های مردمی و مطالعات انجام شده گونه های بومی مستقر در طبیعت، بذر بادام کوهی را با همراهی ویژه دانش آموزان نواحی چهارگانه آموزش و پرورش می کاریم.

وی، هدف کلی طرح را احیای پوشش گیاهی بومی ارتفاعات پیرامون شیراز و توسعه مشارکت مردمی در انجام امور مرتبط با فضای سبز عنوان کرد و گفت: هدف ما کاشت یک میلون بذر تا پایان امسال در پارک های کوهستانی «دراک»، «گلستان»، «باباکوهی»، کوه «نور»، پارک «معراج» و «کیان آباد» است که در واقع تمام کوهستان های اطراف شیراز را در برگرفته اند.

مظفری اظهار داشت:سیاست سازمان زیبا، منظر بر این منوال است که از خود طبیعت یاد بگیریم و در راستای طبیعت پیش رویم و گونه ای کاشت شود که با طبیعت منطقه سازگار است.

وی همچنین به بحث حفاظت از خاک و جلوکیری از فرسایش خاک اشاره کرد و افزود: یکی از مهم ترین اهداف ما احیای پوشش گیاهی و توسعه پوشش گیاهی است که با اجرای کاشت بذر محقق خواهد شد و تا پایان سال یک میلیون بذر در این ارتفاعات کاشته می شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز در پایان به برنامه روز جمعه به مناسبت میلاد حضرت زهرا (س) نیز اشاره کرد و گفت: به مناسبت میلاد حضرت زهرا (س) و روز زن برنامه کاشت بذر به همراه شادپیمایی کوهستانی در ارتفاعات بوستان «دراک» با حضور اقشار مختلف خواهیم داشت.

کد خبر 1245455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha