کار تمیز فرهنگی یک هیئت در آران و بیدگل/ راه اندازی اتاق عقد در حسینیه برای ازدواج آسان

عضو هیئت امناء و مسئول روابط عمومی هیئت حسینی بازار شهرستان آران و بیدگل از راه اندازی اتاق عقد در حسینیه این هیئت بمنظور ترویج ازدواج آسان خبر داد.

حجت اله مسلمی نژاد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: برای نخستین بار و به منظور ترویج فرهنگ ازدواج آسان، هیئت حسینی بازار شهرستان آران و بیدگل اقدام به راه‌اندازی اتاق عقد در این حسینیه کرده است.

 

عضو هیئت امناء و مسئول روابط عمومی هیئت حسینی بازار شهرستان آران و بیدگل افزود: زوج‌های جوان که خواستار برگزاری ازدواج آسان هستند می‌توانند از حسینیه این هیئت جهت برگزاری مراسم استفاده کنند.

 

مسلمی نژاد ادامه داد: زوج متقاضی ضمن هماهنگی قبلی با امور بانوان هیئت و مسئول حسینیه می توانند جشن ازدواج خود را در فضایی معنوی و با توسل به ائمه اطهار (ع) در حسینیه برگزار کنند ضمن اینکه وجهی بابت مکان حسینیه دریافت نمی شود و این مکان رایگان در اختیار متقاضی قرار می گیرد.

 

مسئول روابط عمومی هیئت حسنی بازار ادامه داد: تأمین هزینه‌های ازدواج و مراسم‌های مختلفی که برای آن در سال‌های اخیر مرسوم شده، امروزه معضلی شده تا افراد در برابر ازدواج مقاومت کنند و هزینه‌های گزاف آن را مانعی برای خود بدانند. در این راستا سال‌هاست که مقام معظم رهبری، بر آسان گرفتن در امر ازدواج تأکید بسیار دارند و بر ترویج این امر سفارش می‌کنند، به طوری که در سال ۱۳۷۹ فرمودند: «اساس ازدواج در اسلام بر سادگی است. در اوایل انقلاب نیز همین طور بود، منتها متأسفانه این فرهنگ تکاثر و تفاخر و سرمایه‌داری، یک خرده کار را مشکل کرد.

 

مسلمی نژاد تصریح کرد: این هیئت آمادگی دارد بستری فراهم کند تا با رعایت ضوابط فرهنگی و مذهبی مراسم ازدواج زوج های جوان را هم میزبانی کند.

 

وی با تقدیر از حمایت های هیئت امنای این هیئت در این اقدام خداپسندانه و برجسته فرهنگی گفت: امیدواریم چنین اقداماتی مقدمه ای برای ترویج فرهنگ ازدواج آسان در جامعه و سوق دادن جوانان به سمت این امر مقدس باشد و این حرکت‌های پسندیده با مشارکت دیگر هیئات مذهبی شهرستان گسترش یابد.

 

 

کد خبر 1245696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha