گردشگری و صنایع دستی در رشد اقتصادی نقش مکمل دارند

فرهادی گفت: صنعت گردشگری و صنایع دستی در ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی کشور نقش مکمل دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، علی فرهادی امروز، سه شنبه (۲۰ دی) در آئین گشایش دوازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشکری، هتلداری و تجهیزات وابسته و سیزدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی که در محل نمایشگاه های بین المللی فارس برگزار شد، گفت: صنعت گردشگری و صنایع دستی ۲ حوزه مستقل اما مکمل یکدیگر هستند و بر سرنوشت یکدیگر تاثیرگذار هستند.

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی فارس با تبریک ولادت حضرت فاطمه (س) افزود: گردشگری و صنایع دستی در اقتصاد کشورها مهم هستند و در اشتغال نقش موثری دارند.

وی اضافه کرد: کشور ما دارای جاذبه های عدیده در این حوزه هاست که می تواند در رشد اقتصادی مورد استفاده موثر قرار بگیرد.

فرهادی با اشاره به ظرفیت های گردشگری در کشور اظهار کرد: در گردشگری مذهبی، تاریخی، سلامت و ... بسیار غنی هستیم و با استفاده موثر از این حوزه ها می توانیم از اقتصاد تک محصولی نفتی فاصله بگیریم و تحقق این امر به اقدامات خوب مسئولان نیاز دارد.

وی ادامه داد: این ۲ نمایشگاه تا ۲۳ دی از ساعت ۱۶ تا ۲۱ پذیرای علاقمندان خواهد بود و تعداد ۲۰۹ شرکت کننده در نمایشگاه حضور دارند که ۴۷ درصد بومی فارس هستند.

فرهادی اعلام کرد: به موازات این نمایشگاه، ششمین نمایشگاه قهوه و صنایع وابسته هم برپا شده است که جاذبه جانبی برای گردشگری به شمار می رود و چهار هزار متر مربع به این عنوان نمایشگاهی فضا اختصاص یافته است و در این نمایشگاه ۴۶ درصد شرکت کنندگان بومی هستند.

کد خبر 1245940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha