تشکیل میز مفاخر ادبی و فرهنگی به شیراز واگذار شده است

فاطمی گفت: حفظ داشته ها و مفاخر و معابر و اماکن فرهنگی و هنری موجب ایجاد میز گردشگری شعر و داستان و اساطیر می شود و تشکیل میز مفاخر ادبی و فرهنگی به شیراز واگذار شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، سید مصطفی فاطمی، امروز چهارشنبه (21 دی) در سلسله کارگاه های تئوری و علمی دوازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری «پارس» که در هتل «چمران» شیراز برگزار شد، گفت: 13 هزار فدراسیون گردشگری تاکنون در کشور تشکیل شده است که توانسته اند فعالیت های خود را گسترش دهند.

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری افزود: تنوع موضوعات گردشگری شیراز فراوان است و شهردار شیراز در واقع شهردار یک شهر هویتی است.

وی اضافه کرد: متاسفانه بسیاری از شهرهای ما هویت خود را از دست داده اند و تنها شمار اندکی توانسته اند فرهنگ و تمدن خود را حفظ کنند و یا اینکه هویت آنها نامانوس است.

فاطمی با اشاره به اینکه شهرها در کنار ساختمان ها و آثار معماری چیزهای دیگری هم دارند، عنوان کرد: شهرها دارای حس، بو و مزه هستند که باید منتقل شوند.

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری ادامه داد: شیراز یادآور حضرت شاهچراغ (ع)، حافظ، سعدی، بوی نرگس و بهار نارنج  و طعم فالوده شیرازی در ذهن ماست و در زمان حافظ که رسانه جمعی وجود نداشت، حافظ باز هم حائز اهمیت بود و باید ببینیم آیا جایگاه حافظ مانند گذشته است یا اینکه کمی از آن فاصله گرفته ایم.

وی تاکید کرد: مولوی در ادبیات جهان و فردوسی در تاریج و تمدن ایران نقش مهمی داشته و دارند و در گردشگری با استفاده از قصه و داستان می توانیم معرفی بهتری از تمدن خود به انجام برسانیم.

فاطمی با اشاره به مهم بودن داستان ها گفت: حتی طبخ غذاهای سنتی ما داستان های خود را دارند و تاکید بر آنها به توسعه گردشگری خوراک کمک می کند و باید به غذاهای سنتی خود در صنعت گردشگری خوراک بیشتر بپردازیم

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری افزود: حفظ داشته ها و مفاخر و معابر و اماکن فرهنگی و هنری موجب ایجاد میز گردشگری شعر و داستان و اساطیر می شود و تشکیل میز مفاخر ادبی و فرهنگی به شیراز واگذار شده است.

وی تصریح کرد: شناسایی محورهای گردشگری ادبی و شناسایی المان هایی که نشان از مفاخر دارد از موضوعات مهمی است که باید به آنها بپردازیم.

فاطمی با تاکید بر گردشگری ادبی اظهار کرد: احصای رویداها در گردشگری ادبی مهم است و حوزه گردشگری عشایر هم به استان فارس داده خواهد شد.

خاطر نشان می شود، در این مراسم از کتاب «مدرسه خان دارالعم صفویه شیراز» هم رونمایی شد.

نشست های تخصصی گردشگری خوراک در «پارس» و جایگاه مشاهیر «پارس» با حضور مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و با همکاری فدراسیون های گردشگری خوراک، فدراسیون ادبی و هنری و طبیعت گردی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و اداره کل میراث فرهنگی استان فارس و مدیریت زیارت و گردشگری و شهرداری شیراز برگزار شد.

کد خبر 1246112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha