تقسیم کار در گام دوم انقلاب به صورت ویژه دنبال شود

آیت الله دژکام گفت: در گام دوم انقلاب باید تقسیم کار را به صورت ویژه دنبال کنیم زیرا طبق فرموده رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی)، گام دوم انقلاب، گام جامعه پردازی و تمدن سازی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، آیت الله لطف الله دژکام، امروز چهارشنبه (21 دی) در همایش روسای شوراهای استان فارس با تبریک میلاد حضرت زهرا (س) گفت: برای پیشرفت کار باید به تقسیم کار توجه ویژه کنیم و ایده ها را به سمت برنامه عملیاتی و اجرایی سوق دهیم.

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز با تاکید بر اینکه ایده ‌ها باید چند مرحله را بگذرانند، افزود: ایده پردازان باید در محیط های خاص علمی ایده ها را مطرح کنند و یک گروه دیگر باید ایده ها را به اهداف و برنامه راهبردی برای منطقه یا مجموعه تبدیل کنند و افرادی هم برای تحقق و رسیدن به آن اهداف کار کرده و برنامه‌ ها را اجرا کنند که این معنای اتقسیم کار است.

وی تصریح کرد: هدف گذاری و تعیین راهبرد باید در مرحله خاص دیگری و با توجه به امکانات و با حساب اینکه کدام ایده ها قابل اجرا و قابل دسترسی هستند، انجام شود و این مرحله بعد برای ایده پردازی است و پس از هدف گذاری هم عده ای باید آن را اجرا کنند و مجریان هم باید مشخص شوند.

امام جمعه شیراز با طرح این سئوال که «نقش شوراها از روستا و بخش و شهرستان ‌ها پس از تشکیل چیست؟» هم اظهار کرد: اگر شوراها به حسب قانون وضع شده، جایگاه و وظیفه خود را ب راساس تقسیم کار اجتماعی و طبق قانون بپذیرند، آن وقت برنامه ریزی ها به نتیجه می ‌رسد.

وی ادامه داد: در جلسات باید سرمایه و امکانات خود را در نظر بگیریم و ظرفیت ها را بسنجیم و ببینیم چقدر ایده‌ ها به واقعیت نزدیک می شود و سپس آن را با برنامه دقیق و مشخصی دنبال کنیم.

امام جمعه شیراز با تاکید بر اهمیت تقسیم کار در امور مختلف کشور گفت: در گام دوم انقلاب باید تقسیم کار را به صورت ویژه دنبال کنیم زیرا طبق فرموده رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی)، گام دوم انقلاب، گام جامعه پردازی و تمدن سازی است که این جامعه پردازی و تمدن سازی بر مبنای تقسیم کار اجتماعی ایجاد می شود.

کد خبر 1246145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha