دستاوردهای انرژی اتمی در فارس ارزآوری فراوانی برای کشور دارد

آیت الله دژکام گفت: مباحث دستاوردهای انرژی اتمی در استان فارس باید عمومی تر برای مردم و جوانان توضیح داده شود تا بهتر شناخته شود زیرا فقط در بحث رادیودارو، میلیون‌ ها دلار می‌ توانیم برای کشور ارز آوری داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، آیت الله لطف الله دژکام، امروز جمعه (23 دی) در خطبه های نماز جمعه شیراز گفت: اگر به خدا ایمان آوردیم، حاکمیت خدا را در این عالم پذیرفته ایم و اگر نپذیرفتیم، باید بدانیم که رهبران کافران طاغوت‌ ها هستند.

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز ادامه داد: طاغوت بر جامعه‌ ای حاکم است که کافر باشند و خداوند بر جامعه ‌ای حاکم است که مومن باشند  و خدای متعال وقتی می خواهد در عالم حکومت کند، در جامعه انسانی برای خود خلیفه قرار می دهد، یعنی در این جامعه انسانی یک نفر به نام خلیفه خدا از جانب خدای متعال تعیین م یشود تا بین مردم حکومت کند.

وی با تاکید بر اینکه «خلیفه خدا کیست»، مهمترین بحث در تاریخ اسلام است، اظهار کرد: ما شیعیان معتقدیم که بعد از پیامبر (ص)، امام علی (ع) و یازده امام معصوم (ع) از فرزندان آنها، خلفاء الله هستند.

امام جمعه شیراز با تبریک میلاد حضرت فاطمه‌ (س) بیان کرد: در خطبه حضرت زهرا (س)، بحث حکومت الهی و خلافت ‌خداوند متعال و امامت معصومین (ع) بر جامعه انسانی در همان روزهای اول پس از رحلت پیامبر (ص)، مطرح می شود و حضرت زهرا (س) در مسجد فرمودند که «اگر ایمان داشته باشید از شرک پاک می ‌شوید» و اطاعت از اهل بیت (ع) که خلیفه خدا هستند نظام هماهنگ کننده برای ملت مسلمان است و اگر امت اسلامی می خواهد به صورت هماهنگ به سوی سعادت حرکت کند باید این اطاعت از ولی خدا را پیشه خود کند.

وی ادامه داد: اطاعت در جامعه اسلامی اطاعت باعث می شود که همه با هم یکی شوند و این اتحاد نمی گذارد دشمن کاری انجام دهد و اطاعت از ولی امر را خدا واجب کرده است زیرا این اطاعت باعث می شود نظم و سامان در اجتماع ایجاد می شود و دشمن را ناامید می کند.

 آیت الله دژکام در خطبه دوم نماز جمعه شیراز با تبریک میلاد حضرت فاطمه (س) و میلاد امام خمینی (ره) هم اظهار کرد: این روز مبارک، روز زن و روز گرامیداشت مقام مادر است و مقامات حضرت زهرا (س) بسیارند و روز قیامت، حضرت زهرا (س) وقتی وارد عرصه محشر می شوند بر مرکبی از نور حرکت می‌ کنند و آنان که محب حضرت زهرا (س) باشند را با خود جمع می‌ کنند و با خود به بهشت می برند.

وی با اشاره به اینکه در هفته آینده یاد چند شهید بزرگ را باید گرامی بداریم که از سادات بودند هم گفت: آنها شهدای گروه «فدائیان اسلام» بودند که در هفته آینده سالروز شهادت نواب صفوی و یاران و همکارانش است که برای عزت ایران و اسلام تلاش فراوانی کردند و این مرد بزرگ به کمک یارانش روزی که در مجلس ایران توسط نخست وزیر آن موقع، ایران و ایرانی تحقیر می ‌شد به میدان آمدند.

امام جمعه شیراز افزود: آن روز مدعی بودند، ایرانی‌ ها حتی یک لولهنگ هم نمی ‌توانند بسازند، اما امروز که خاطره شهید نواب صفوی را گرامی می داریم، ایرانی‌ ها نشان داده اند که می‌توانند ماهواره و موشک زن قدرتمند بسازند.

وی تصریح کرد: امروز دانش ایرانی به جایی رسیده که در بسیاری عرصه های دانش در رده های اول دنیا قرار داریم که این موفقیت ها به واسطه غیرتی امثال شهید نواب صفوی به دست آمده است.

آیت الله دژکام با تاکید بر اینکه در عرصه انرژی اتمی هم گفت: رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در دانشگاه شیراز بر هدایت مسیر فناوری هسته ای اشاره کرد که موجب بهره مندی اقتصادی زیادی در کشور می شود.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: مباحث دستاوردهای انرژی اتمی در استان فارس باید عمومی تر برای مردم و جوانان توضیح داده شود تا بهتر شناخته شود زیرا فقط در بحث رادیودارو، میلیون‌ ها دلار می‌ توانیم برای کشور ارز آوری داشته باشیم.

 

کد خبر 1246436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha