اختصاص ایستگاه قطار شهری «وکیل ‌الرعایا» در شیراز به تولید و عرضه صنایع‌ دستی

عسکرپور گفت: ایستگاه قطار شهری «وکیل ‌الرعایا» و فرهنگسرای «مادر» در شیراز با موافقت شهردار شیراز، به تولید و عرضه صنایع‌دستی اختصاص می یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، محمدحسین عسکرپور، امروز جمعه (23 دی) در بازدید از محله «بالا کفت شمالی» شیراز ضمن تاکید بر اینکه خانه های تاریخی مکان مناسبی برای کارگاه های صنایع دستی هستند، گفت: اجرای طرح «هر خانه یک کارگاه صنایع ‌دستی» در محله «بالا کفت» شیراز اقدام خوبی برای مرمت خانه ‌های تاریخی و تبدیل آنها به کارگاه صنایع‌ دستی است.

سرپرست حمایت از تولید صنایع ‌دستی وزارت میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی با اشاره به وجود فرهنگسرای «مادر» در این بافت تاریخی افزود: این فرهنگسرا فضای خوبی برای تولید و عرضه صنایع دستی در بافت تاریخی شیراز است.

وی به ملاقاتی که با شهردار شیراز در حاشیه نمایشگاه بین‌ المللی گردشگری «پارس» داشت اشاره کرد و گفت:  شهردار شیراز برای استفاده از این فرهنگسرا و اختصاص یک هزار و 500 متر در ایستگاه قطار شهری «وکیل ‌الرعایا» در خیابان «زند شیراز» برای تولید و فروش صنایع ‌دستی موافقت خود را اعلام کرده است.

عسکرپور همچنین سیزدهمین نمایشگاه صنایع ‌دستی در شیراز را در حمایت از فعالان صنایع‌ دستی اقدام موثری خواند و عنوان کرد: در این نمایشگاه، غرفه‌ ها به‌ صورت رایگان به هنرمندان صنایع ‌دستی و صنعتگران اختصاص یافته است و از آنجا که این نمایشگاه در کنار نمایشگاه گردشگری برگزار شده است، فرصتی برای بازدید و خرید مخاطبان گردشگری از صنایع‌ دستی فراهم شده است.

وی با اشاره به لزوم ارائه آموزش های صنایع دستی به غرفه ‌های شرکت کننده از زندان، کمیته امداد و زنان سرپرست خانوار هم اظهار کرد: برای استانداردسازی محصولات صنایع‌ دستی در فارس در سال جاری و سال آتی اقدامات و برنامه هایی در نظر گرفته شده است و تسهیلات تبصره ۱۸ برای تولید و خانه صنایع ‌دستی، صادرات و پایانه فروش و بسته ‌بندی صنایع‌ دستی هم پیش ‌بینی ‌شده است و پس از انعقاد قرارداد با بانک ‌های عامل، جزئیات آن در استان فارس اعلام خواهد شد.

کد خبر 1246461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha