فارس از میانگین کشوری در خصوص سالن های نمایش در سطح بالاتری قرار دارد

سالاری گفت: فارس دارای هنرمندان برجسته و پیشکسوت در تئاتر و عرصه های هنرهای تجسمی از نویسندگی تا تعزیه و هنرهای عروسکی است و از میانگین کشوری در خصوص سالن های نمایش در سطح بالاتری قرار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، محمود سالاری، امروز یکشنبه (25 دی) ضمن حضور در بیست و هفتمین جشنواره تئاتر فجر مناطق کشور که در تالار «حافظ» اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برگزار شد، گفت: برای رفع نقایص و کمبودهای برنامه های فرهنگی باید تمام تلاش خود را به کار ببندیم و از اقلام فرهنگی و امکانات موجود برای برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری باید استفاده موثر داشته باشیم.

معاون هنری و سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در این سفر توفیق حضور در منزل استاد رزاقی این پیشکسوت بزرگ تئاتر را داشتم و از وی برای حضور یک عمر در هنر تئاتر و نویسندگی و آموزش غیر رسمی به جوانان فارس تشکر کردیم.

وی فارس را از قدیمی ترین و با فرهنگ ترین استان های کشور دانست و اظهار کرد: فارس دارای هنرمندان برجسته و پیشکسوت در تئاتر و عرصه های هنرهای تجسمی از نویسندگی تا تعزیه و هنرهای عروسکی است.

سالاری ادامه داد: امروز شاهد برگزاری یکی از باکیفیت ترین جشنواره ها در شیراز بودیم و کارهای شایسته ای در این جشنواره ارائه شد و بازی ها و طراحی ها بسیار مطلوب بود.

وی در خصوص سالن های نمایش و زیرساخت های تئاتر هم گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای غنی سازی سالن های موجود و رفع کاستی های آنها تاکید دارد و البته امکان ساخت و ساز سالن در فارس را نداریم اما اگر شهرداری شیراز و استانداری فارس به ساخت سالن ها برای تمرین نمایش اهتمام کنند برای تکمیل کردن آنها می توانیم اقدام کنیم اما برای احداث و کلنگ زنی منبعی نداریم و بر تکمیل ساختمان های فرهنگی نیمه کاره تاکید داریم.

سالاری اعلام کرد: فارس از میانگین کشوری در خصوص سالن های نمایش در سطح بالاتری قرار دارد.

کد خبر 1246894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha