وصول بیش از ۷ میلیارد تومان دیگر از مطالبات بانکی در گلستان

آسیابی گفت: از زمان تشکیل کمیته وصول مطالبات بانکی از دو ماه پیش در دادسرای مرکز گلستان، هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از مطالبات بانکی به بیت المال بازگشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان گلستان و به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان، حیدر آسیابی گفت: این مطالبات مربوط به 2 بدهکار بانکهای ملت و کشاورزی بود و برای بازگشت بقیه بدهی هم مهلت تعیین شد.

 

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: کمیته وصول مطالبات بانکی در ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری تشکیل شده است و دادستان مرکز استان و شورای هماهنگی بانک‌ها در آن عضویت دارند.

 

وی با بیان اینکه لیست بدهکاران بانکی به تفکیک هر بانک به این کمیته ارائه شده است، گفت: بدهکاران به دادسرا احضار و با حضور مدیران بانکهای مربوطه، درباره ساز و کار و زمان بازپرداخت این تسهیلات، مهلت تعیین می شود.

 

آسیابی ادامه داد: پیش از این هم با پیگیری دادگستری بیش از 130 میلیارد تومان از معوقات بانکی مربوط به 6 بدهکار عمده سیستم بانکی استان که از 4 بانک تسهیلات گرفتند اما پس ندادند، به بیت المال بازگشت.

 

وی با بیان اینکه بررسی لیست بدهکاران بانکی استان ادامه دارد، گفت: اجازه نمی دهیم کسانی که به اسم سرمایه گذاری و تولید، تسهیلات دریافت و در جای دیگر هزینه کرده اند، در چرخه تولید و اشتغال استان خلل وارد کنند.

 

آسیابی افزود: وصول معوقات بانکی در راستای کمک به رونق اقتصاد و بازگشت پول به بانک‌ها برای تزریق تسهیلات به سرمایه گذاران و واحدهای تولیدی استان صورت گرفته است.

 

کد خبر 1247123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha