وحدت و امیدآفرینی در برنامه های دهه فجر مورد توجه قرار گیرد

آیت الله خاتمی با اشاره به ضرورت تبیین دستاوردهای قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برای نسل جوان، بر ضرورت گسترش وحدت و امیدآفرینی در این دهه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، امام جمعه زنجان امروز در جلسه ستاد هماهنگی برنامه های دهه فجر در استانداری با اشاره به اینکه رویه اجرایی مناسبی برای مردمی کردن برنامه های دهه فجر نداریم، گفت: با سازوکارهای پیش بینی شده، در تهران برنامه مردمی و خانوادگی بیشتر نمود پیدا کرده است.

 

امام جمعه زنجان با یادآوری اینکه 46 ساله های ما انقلاب را ندیده اند، گفت: لازم است خدمات انقلاب را تبیین کنیم؛ مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب فرمودند: چهل سالگی انقلاب را با چهل سالگی انقلاب های دنیا مقایسه کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران برخلاف انقلاب های روسیه و فرانسه از زمان پیروزی با توطئه ها و تحریم های بسیاری دست و پنجه نرم کرده است، گفت: دستاوردهای انقلاب اسلامی در کشور از جاده های آسفالت شده روستایی تا پیشرفت های علمی در زمان قبل و پیروزی انقلاب اسلامی برای مردم تبیین شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان بر ضرورت برپایی نمایشگاه منطقه ای دهه فجر در هر شهرستان تاکید کرد و گفت: برنامه های دهه فجر با رویکرد امید و نشاط آوری اجرا شود.

 

امام جمعه زنجان با یادآوری اینکه خطر دشمن برای همه ما است و دود تحریم ها به چشم همه مردم می رود، گفت: برای این انقلاب شهدای بسیاری تقدیم شده است، اگر مردم صفوف خود را از اغتشاشگران جدا نمی کردند این حوادت کنترل نمی شد.

 

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه ملت ایران مردم نجیبی هستند که شرایط سخت را تاب می آورند، گفت: امام راحل فرمودند: مردم ایران از مردم مدینه در عصر پیامبر گرامی اسلام(ص) و مردم کوفه  در عصر امام علی(ع) وفادارتر هستند.

 

آیت الله خاتمی با بیان اینکه وقتی مردم دیدند اغتشاشگران ارکان حکومتی و اعتقادات را زیر سوال می برند کنار کشیدند، گفت: امیدافرینی و وحدت در جامعه توسط مقام معظم رهبری در دیداری که در 19 دی داشتند مورد تاکید قرار گرفت و در برنامه های دهه فجر این دو مولفه مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 1247220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha