سپاه؛ نقطه قوت جمهوری اسلامی/ مردم و اندیشه‌های توحیدی امامین انقلاب همواره پشتیبان سپاه  هستند

حجت الاسلام حاج علی اکبری با اشاره به اقدام نابخردانه پارلمان اروپا علیه سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی از سپاه پاسداران به عنوان رکن رکین و نقطه قوت جمهوری اسلامی یاد کرد و گفت: مردم و اندیشه‌های توحیدی امامین انقلاب همواره پشتیبان سپاه پاسداران هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام محمدجواد علی اکبری، امام جمعه موقت تهران امروز (جمعه ۳۰ دی) در خطبه های نماز جمعه با اشاره به فرارسیدن ماه رجب و بیان اینکه خدا برای رهایی انسان ها از تاریکی‌ها و آلودگی‌ها بو زندگی بر اساس تقوا فرصت هایی بی بدیل چون ماه رجب را قرار داده است، گفت: این ماه یکی از پشتوانه های اصلی برای سالکان کوی حق در این مسیر پر فراز و نشیب است.

 

وی با بیان اینکه اهل معرفت برای آمدن این ماه روزشماری می‌کنند از ماه رجب به عنوان آغاز فصل نیایش یاد کرد و گفت: ماه های رجب و شعبان ماه های ایجاد آمادگی برای ورود به ماه رمضان و درک لیله القدر است.

 

حجت الاسلام علی اکبری با بیان اینکه در روایات ماه رجب، ماه بزرگ تعبیر شده است، گفت: در این ماه امام محمدباقر (ع) به دنیا آمد و دومین بشارت هم پژواک دل انگیز این ماه است که بندگان خدا را برای درک این ماه دعوت می کند.

 

حجت الاسلام حاج علی اکبری با اشاره به سیزدهمین روز ماه رجب به عنوان نقطه اوج این ماه گفت:‌ خداوند در این ماه علی (ع) را آورد و پایان آن، روز مبعث رسول اکرم (ص) است. ولادت امام جواد(ع)، شهادت موسی بن جعفر(ع) و رحلت حضرت زینب کبری (س) هم فرصت‌های دیگری برای بهره مندی از این ماه رحمت الهی است.

 

وی در بخش دیگری از خطبه های امروز نماز جمعه با اشاره به اقدام نابخردانه پارلمان اروپا علیه سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی از سپاه پاسداران به عنوان رکن رکین و نقطه قوت جمهوری اسلامی یاد کرد و گفت: مردم و اندیشه‌های توحیدی امامین انقلاب همواره پشتیبان سپاه پاسداران هستند.

 

حجت الاسلام حاج علی اکبری در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه امروز تهران به پدیده سرما و تامین گاز اشاره کرد و گفت: در این ایام دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی بیشتر و بهتر خود را نشان داد. ایران در رتبه سوم تولید گاز در جهان از یک سو قرار گرفته و نمادی از مجاهدت و عدالت پروری برای گسترش خطوط انتقال گاز در شهرها و روستاها انجام شده است.

 

وی با اشاره به اینکه  پوشش گاز از ۲ هزار کیلومتر از قبل از انقلاب به ۳۸ هزار کیلومتر در بعد از انقلاب رسیده است، گفت:‌ خطوط گاز شهری هم از ۲ هزار کیلومتر به ۴۲۰ هزار کیلومتری افزایش یافت و خانواده شهری از یک درصد به ۸۶ درصد به برکت مجاهدت‌ها انجام شده که همه این دستاوردها به جهاد تبیین نیاز دارد.

 

امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به فرارسیدن ماه بهمن؛ ماه پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در آستانه فرارسیدن ماه پیروزی انقلاب باز هم یک پیروزی بزرگ را پشت سر گذاشتیم و به مدد الهی از یک نبرد ترکیبی بسیار پیچیده با حضور همه سران کفر و نفاق  سربلند بیرون آمدیم. برنامه دشمن جامع اما محاسبه آنها غلط بود چون نظام محاسباتی دشمن مادی است و از وجود عنایت الهی و ایمان و ریشه ملت ما و همچنین از وجود رهبر حکیم  ما غافل هستند و نمی‌توانند در نظام محاسباتی خود خوب محاسبه کنند.

 

وی با بیان اینکه اغتشاشات اخیر باعث شد تا دوستان، دشمنان، عظمت انقلاب،جایگاه شهدا و نقاط قوت و ضعفمان را بیشتر بشناسیم، گفت:‌ باید برای تقویت نقاط قوت برنامه‌ریزی کنیم و برای رفع ضعف ها نیز با برنامه ریزی منسجم به میدان بیاییم.

 

حجت‌الاسلام علی اکبری در بخش دیگری از خطبه های امروز نماز جمعه با بیان اینکه رهبر انقلاب برای اولین بار از واژه پیچ تاریخی در سال 69 و در آستانه دهه فجر یاد کردند، گفت:  ایشان اشاره داشتند که پیچ تاریخی نقطه عطف است و با این نگاه اهمیت دهه فجر متفاوت می‌شود، از آن سال این کلمه وارد ادبیات سیاسی ما شد.

 

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب در 30 سال گذشته تعبیر پیچ تاریخی را 30 بار در بیانات خود مطرح کردند، گفت: در پیام به دانشجویان خارج از کشور بعد از قضیه اوکراین باز هم از پیچ تاریخی اشاره کرده و آن را بخشی از پیچ تاریخی جهان دانستند. ایشان در دیدار دانش آموزی هم اعلام کردند که در حال ورود به نظم نوین جهانی هستیم؛ به این معنی که جمهوری اسلامی مسیر تاریخ را به نفع جبهه حق تغییر داد و از آن به عنوان مقدمه‌ای برای طلوع خورشید ولایت امام زمان بود یاد کرد.

 

حجت الاسلام جاج علی اکبری با تاکید بر اینکه رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب نیز این پیچ تاریخی را شرح داده اند، گفت: در بیانیه گام دوم الزامات هفت گانه معرفی شده است تا در این مقطع حساس از تاریخ بشریت نقشی را که آغاز کرده‌ایم را تکمیل کنیم و گام های بلندی برداریم. یکی از این فوریت‌ها توجه ویژه به حل مشکلات معیشتی و فوریت‌های زیست عمومی مردم و فوریت دوم تحولی است که باید در منطقه اداری کشور روی دهد. فوریت سوم نیز حفظ وحدت و انسجام ملی است.

 

 

کد خبر 1247742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha