مسایل باید در قالب برهان و استدلال و با آموزش به نسل جوان انتقال یابد

نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر بحث جهاد تبیین گفت: باید مسایل در قالب برهان و استدلال و با آموزش به نسل جوان انتقال یابد.

مصطفی میرسلیم در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مورد لزوم جهاد تبیین برای جوانان گفت: انتظار مقام معظم رهبری این بوده است که بتوانیم با استدلال و برهان قوی مسایلی که جنبه ارزشی دارد را به نسل جدید تفهیم کنیم. این نسل شاهد فرآیندهایی که پیروزی انقلاب انجامید و مسایل و مشکلاتی که ناشی از جنگ بوده است، نبوده است و حقش است که در جریان این حقایق قرار گیرد و ارزش ها را خوب بشناسد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: طبیعتا باید بر مبنای برهان و استدلال، تجزیه و تحلیل درست مسایل در قالب آموزش به نسل جوان ما انتقال یابد و این وظایف سنگینی است که به عهده مراکزی که جنبه های آموزشی جزو کارهای اصلی شان است، قرار می گیرد. باید این آموزش ها از دبستان تا دانشگاه ادامه یابد.

 

وی ادامه داد: البته باید اقداماتی در چهارچوب شورای فرهنگ عمومی انجام شود و باعث آگاهی عموم مردم نسبت به این امور شود.

 

میرسلیم گفت: ما در خیلی از زمینه ها که جنبه فرهنگی پیدا می کند و الان با آن مواجه هستیم، ضعیف عمل می کردیم چرا که برداشت درست از آنها بیشتر از توانایی کنونی ماست. باید زحمت بکشیم که خودمان را در این حد بتوانیم برسانیم و هم خودمان کاملا متوجه آنها شویم و هم بتوانیم این اهمیت را منتقل کنیم. اگر ما بخواهیم همه ارزش های فرهنگی را درست بفهمیم و آنها را به نسل های بعدی منتقل کنیم به زحمت و اخلاص نیاز دارد.

کد خبر 1247940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha