بازدید مدیرکل دفتر قرآن و عترت وزارت از مؤسسه  قرآنی مکتب الصادق شهر ایلام

مدیرکل دفتر آموزش و توسعه مشارکت‌های معاونت قرآن و عترت در ادامه‌ی سفر خود به استان ایلام از مؤسسه مکتب الصادق شهر ایلام بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، در این دیدار که با حضور کرمانی نژاد، مدیر کل دفتر آموزش و توسعه مشارکت‌های معاونت قرآن و عترت، عظیم ایدی کارشناس قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام و دو تن از مدرسان «طرح قرآنی بشری» صورت گرفت، سهام مرادخانی، مدیر مسئول این مؤسسه با اشاره به فعالیت‌های این مؤسسه در راستای آموزش قرآن و سایر فعالیت‌های فرهنگی، مذهبی، دینی و قرآنی گفت: لازم است که علاوه بر حمایت‌های مادی جهت برقراری و فعالیت مستمر و مفید، اینگونه  مؤسسات را تحت حمایت معنوی خود نیز داشته باشند.

 

وی افزود: تمام رشته‌های قرآنی در این مؤسسه توسط اساتید مجرب و صاحب نام استان تدریس می‌شوند و از دیگر فعالیت‌های این مؤسسه علاوه بر تدریس رشته‌های قرآنی می‌توان به تدریس درس عربی محاوره‌ای، برگزاری دوره‌های تربیت معلم روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم و برگزاری کارگاه‌های سبک زندگی اشاره کرد.

 

مرادخانی بیان کرد: این مؤسسه در حال حاضر یک مجموعه‌ی آموزشی فرهنگی است که امور خیریه، گروه‌های جهادی، هیئت مذهبی، موکب و پیش‌دبستانی را نیز در زیر مجموعه خود داراست.

 

وی ابراز کرد: در دوران کرونا نیز این مرکز به یک گروه جهادی تبدیل شده و با همکاری۷٠ خیاط مشغول دوخت لباس و ماسک برای کادر درمانی بوده و در ایام اربعین نیز موکب این مؤسسه همه ساله در مرز مهران و شهر ایلام فعال است.

 

مرادخانی بیان کرد: در تمام مناسبت های مذهبی نیز هیئت مذهبی وابسته به این مؤسسه فعال است و نزدیک به ۱۶٠ خانوار تحت پوشش این مؤسسه خیریه است و گروه جهادی این مؤسسه را نیز قشر جوان طلبه که از اعضای مؤسسه هستند، تشکیل می‌دهد که طی برنامه‌ای تحت عنوان «پنجشنبه های هم‌دلی» این گروه جهادی به روستاهای استان رفته و به نیازمندان خدمات‌رسانی انجام می‌شود.

 

 مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت مکتب الصادق به مدیر مسئولی خانم سهام مرادخانی با مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال1390 تأسیس شده و در ردیف اولین مؤسسه‌های تخصصی قرآنی ایلام است که  از سال ۹٠  تا کنون ۹ نفر در این مؤسسه حافظ کل قرآن کریم شده که کوچکترین آنها ۱۳ سال سن دارد و حافظان این مؤسسه در رقابت‌های کشوری نیز شرکت داده می‌شوند.

 

همچنین کودکان سه تا هفت سال  نیز در مهد قرآنی این مؤسسه به حفظ قرآن کریم مشغول هستند.

 

کد خبر 1247951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha