ثبت نام بیش از یک هزار دانش آموز فارس در طرح سراسری «هنر برای همه»

قانعی گفت: تاکنون بیش از یک هزار دانش آموز در استان در طرح سراسری «هنر برای همه» ثبت نام کرده اند و به نظر می رسد فارس در این طرح از استان های دیگر پیشی گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، حمیدرضا قانعی، امروز شنبه (1 بهمن) در آئین افتتاحیه طرح سراسری «هنر برای همه» گفت: با انجام مشورت های لازم و استقبال خوب اداره کل آموزش و پرورش از این طرح تصمیم به اجرای این طرح در استان فارس گرفتیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ادامه داد: تاکنون بیش از یک هزار دانش آموز در استان در طرح سراسری «هنر برای همه» ثبت نام کرده اند و به نظر می رسد فارس در این طرح از استان های دیگر پیشی گرفته است.

وی با ابراز خرسندی از استقبال دانش آموزان در این طرح اظهار کرد: امیدواریم دانش آموزان ما در این طرح در یک فرایند آموزشی در عرصه هنر خبره شوند.

قانعی، هنر را یک مهارت حائز اهمیت در جهان امروز دانست و ادامه داد: هنر یک اصل موثر به عنوان باسواد بودن در جهان به شمار می رود زیرا هنر راه سلوک در عالم است و ما از مشغولیات مادی این عالم دور می کند و فرصتی فراهم می شود تا بخش جدی از ظرفیت های درون خود را شکوفا کنیم.

وی با اشاره به نمایشگاه برپا شده در دبیرستان «شهدای شوش»  روستای «شاپورجان» هم بیان کرد: این نمایشگاه نشان دهنده این است که دانش آموزان در کنار یادگیری مهارت های آموزشی به عرصه هنر هم نیاز دارند و یادگیری مهارت های هنری به فرایند آموزشی دانش آموزان  هم کمک فراوانی می کند.

قانعی ادامه داد: طرح سراسری «هنر برای همه» یکی از اهداف دولت سیزدهم در راستای عدالت آموزشی است و امیدواریم که دانش آموزان و فارغ التحصیلان ما در سال های آتی در کنار اخذ مدارک تحصیلی به یک مهارت جدی هنری هم مسلط باشند.

وی اعلام کرد: در حال حاضر این طرح در پنج شهرستان استان در حال برگزاری است و تلاش می کنیم بتوانیم در ۳۷ شهرستان استان فارس این طرح را برگزار کنیم.

کد خبر 1247991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha