جذب ۱۸۰ هزار نفر اهداکننده خون در فارس

اکبرزاده گفت: مقرر شده است که طبق برنامه ریزی های انجام شده شمار اهداکنندگان خون در فارس تا پایان سال جاری به ۱۸۰ هزار نفر افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، مجید اکبرزاده، امروز دوشنبه (3 بهمن) در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: انتقال خون در پدافند غیرعامل به عنوان ارگان حیاتی محسوب می شود و همین امر نشان از جایگاه مهم این اداره است.

مدیرکل انتقال خون فارس افزود: ادامه زندگی و حیات بسیاری از بیماران به دریافت خون وابسته است و کیفیت زندگی و ارتقای سلامت آنها به تزریق محصولات خونی وابسته است.

وی اضافه کرد: سال گذشته شاهد افزایش آمار خون گیری در استان فارس بوده ایم و همچنین نیاز صد در صد استان را تامین کرده ایم.

مدیرکل انتقال خون فارس تصریح کرد: به دلیل اینکه شیراز قطب سلامت جنوب کشور است در حوزه درمان بیماری های سرطان و انجام جراحی همواره پذیرای بیماران از استان های همجوار است و تامین خون برای کمک به این بیماران اهمیت ویژه ای دارد.

اکبرزاده با اشاره به توریست درمانی هم گفت: انجام جراحی قلب، عروق و چشم و پیوند کبد و ... جراحی های ناشی از تصادفات در شیراز توسط گردشگران سلامت هم به تامین خون نیاز دارد و انتقال خون زنجیره اصلی درمان است و باید به صورت پایاپای با زنجیره درمان همگام باشد زیرا در غیر این صورت حوزه درمان دچار مشکل خواهد شد.

وی ادامه داد: در سال جاری شاهد رشد 14 درصدی مراجعات به مراکز انتقال خون فارس بوده ایم و امیدواریم این رقم به 21 درصد افزایش یابد.

اکبرزاده با تاکید بر اهمیت انتقال خون عنوان کرد: اگر انتقال خون همزمان با حوزه سلامت رشد و توسعه نیابد در موضوع انتقال خون دچار مشکل خواهیم بود.

وی افزود: سازمان انتقال خون فارس دارای 16 پایگاه ثابت و هشت پایگاه سیار انتقال خون بوده و بزرگترین پایگاه انتقال خون در کشور است و بعد از تهران از نظر تولید فرآورده های خونی در رتبه دوم قرار داریم.

اکبرزاده اضافه کرد: مقرر شده است که طبق برنامه ریزی های انجام شده شمار اهداکنندگان خون در فارس تا پایان سال جاری به 180 هزار نفر افزایش یابد.

وی از اجرای پویش اهدای خون هم خبر داد و اظهار کرد: میزان اهدای خون در استان در فصل های سرد سال کاهش می یابد و بر پویش های اهدای خون در این فصول تاکید بیشتری داریم.

اکبرزاده با تاکید بر اینکه آباده، داراب ، جهرم، فسا، لار، گراش و لامرد  قطب های درمانی استان فارس محسوب می شوند، افزود: در این شهرستان ها دارای پایگاه های انتقال خون ثابت هستیم و خون میان تمام افراد نیازمند خون توزیع می شود و به قشر خاصی اختصاص ندارد. 

وی از تکمیل پایگاه انتقال خون ثابت در غرب شیراز خبر داد و گفت: عملیات عمرانی پایگاه انتقال خون شهرک «استقلال» تاکنون بیش از ٩۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است اما برای بهره برداری به بیش از سه میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و در حال حاضر کانکس خون گیری در محوطه این پایگاه فعال بوده و همه روزه از ساعت 14 تا 19 پذیرای اهداکنندگان خون در غرب شیراز است.

کد خبر 1248455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha