حمایت آمریکا از تحریم‌های اتحادیه اروپا و روباه پیر علیه ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشستی خبری با اشاره به اقدامات جدید تحریمی این‌ کشور و متحدان اروپایی‌اش گفت: آمریکا در این زمینه همراه انگلیس و اتحادیه اروپا عمل کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشستی خبری با اشاره به اقدامات جدید تحریمی این‌ کشور و متحدان اروپایی‌اش ایران را متهم به «نقض حقوق بشر» کرد و گفت: آمریکا در این زمینه همراه انگلیس و اتحادیه اروپا عمل کرده است. تحریم‌های جدید اعمال شده از سوی آمریکا با رایزنی دقیق با متحدان این کشور انجام شده است. این تحریم‌ها «افراد و نهادهای ایرانی را که در برابر معترضان بوده‌اند را هدف قرار داد.

 

وی در حمایت از سیاست های تحریمی اعمالی جدید اتحادیه اروپا علیه ایران، گفت: ما در نیاز به مقابله با حاکمیت ایران با متحدان و شرکای‌مان یکی شده‌ایم.

 

وی در بخش دیگری از این نشست درباره رزمایش نظامی مشترک اخیر آمریکا و رژیم صهیونیستی و اینکه آیا برگزاری این رزمایش به معنای این است که‌ گزینه دیپلماسی با ایران کنار رفته است، گفت: نه، به این معناست که تعهد امنیتی ما نسبت به اسراییل راسخ است. این بازتاب همکاری امنیتی فعالانه ما با شرکای اسراییلی‌مان و تعهد امنتی‌مان نسبت به آن‌هاست.

 

پرایس در این زمینه که وزیر خارجه ایران از قول جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مطرح کرده است که بورل اطمینان داده نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار نگرفت، گفت: ما شاهد اظهاراتی از سوی وزیر امور خارجه ایران بوده‌ایم که حداقل جای تردید دارد. ما درباره متحدان اروپایی‌مان از موضع قوی و اصولی اروپا در قبال سپاه پاسداران استقبال می‌کنیم. آمریکا سپاه پاسداران را در فهرست سازمان‌های تروریستی‌اش قرار داده است و متحدان اروپایی ما نیز به تهدید و چالش‌های ناشی از سپاه پاسداران و ایران پی برده‌اند.

 

وی در این زمینه که آیا آمریکا برای قرار دادن نام سپاه در فهرست سازمان های تروریستی به اتحادیه اروپا مشاوره داده است نیز گفت:‌ ما به طور منظم درباره چالش‌ها و تهدیدهای ناشی از سپاه پاسداران با شرکا و متحدانمان گفت‌وگو می‌کنیم. در اروپا هیچ ابهامی درباره چالش‌ها و تهدیدهای ناشی از سپاه پاسداران وجود ندارد. ما همیشه دنبال راهی هستیم که بتوانیم به همراه متحدان اروپایی‌مان با فعالیت‌های مخرب سپاه پاسداران و گروه‌های نیابتی تحت حمایت ایران مقابله کنیم.

 

بنابراین گزارش، اتحادیه اروپا روز گذشته در بیانیه‌ای با ارائه جزئیات بسته تحریمی ضدایرانی خود، اعلام کرد که 18 شخص و 19 نهاد را در لیست تحریم‌های خود قرار داده است. همچنین، وزارت خزانه‌داری آمریکا روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای با حمایت از ناآرامی‌های ایران اعلام کرد که موسسه تعاونی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در لیست تحریم‌های خود قرار داده است. آمریکا علی عسگر نوروزی، سید امین الله نوروزی طباطبایی، احمد کریمی، یحی علاءالدینی، جمال بابامرادی، محمدنظر عظیمی، کوروش آسیابانی، مجتبی فدا، حسین تناور و ناصر راشدی را به لیست تحریم‌های خود اضافه کرد. دولت انگلیس نیز روز گذشته تحریم‌هایی را علیه چند ۷ فرد و نهاد ایرانی اعمال کرد.

کد خبر 1248518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha